معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: همزمان با ایام نوروز ۱۸ میلیون و ۲۰۶هزار و ۲۰۹ بازدید از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان انجام شد.
کد خبر: ۱۰۹۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰ 03 April 2023

جمال عامری افزود: آمار بازدید به تفکیک از جاذبه های تاریخی (به استثنای راهیان نور و منطقه آزاد اروند) پنج میلیون و ۵۱ هزارو۲۳۵نفر، طبیعی پنج میلیون و۳۹۳ هزار و ۵۵۳ نفر، تفریحی ۲میلیون و ۹۷۴هزار و ۳۱۰ نفر، صنایع دستی ۵۲۸ هزار و ۵۰۲ نفر، سلامت چهار هزار و ۳۰۰ نفر، فرهنگی ۴۶۶هزار و ۳۷ نفر، مذهبی یک میلیون و۶۱۸ هزار و۹۷۷ نفر، دستساز ۲ میلیون و ۱۷ هزار و ۴۸ نفر و موزه‌ها ۱۵۲ هزار ۲۴۷ نفر بوده است.

وی مجموع اقامت گردشگران در اقامتگاه های رسمی، غیر رسمی و اضطراری را پنج میلیون و ۵۹۱ هزار و ۶۳۷ نفر عنوان کرد و افزود: در این ایام یک میلیون و ۷۷۵ هزار و ۴۱۵ نفر اقامت کننده در اقامتگاه های رسمی شامل هتل، اقامتگاه های سنتی و بومی مجتمع های گردشگری، مهمان پذیرها و... از خدمات این مراکز بهره مند شدند.

عامری نسب با اشاره به آمار سال قبل اقامت کنندگان در این بازه زمانی افزود: مجموع اقامت کنندگان در سال قبل یک میلیون و ۹۴۰هزار و ۶۶۹ نفر بوده که امسال با بیش از پنج میلیون نفر رشد ۱۸۸درصدی داشته است.

وی مجموع بازدیدهای نظارتی کارشناسان از تاسیسات گردشگری شامل هتل ها، آژانس ها، اقامتگاه‌های سنتی و غیره در سال گذشته ویژه نوروز را ۳۶۴ مورد اعلام کرد و افزود: امسال ۵۸۴ مورد بازدید انجام شده که نسبت به سال گذشته رشد۶۰ درصدی داشته است. همچنین مجموع اخطار و تاکید تعلیق و نواقص تاسیسات گردشگری در سال گذشته ۷۰ مورد گزارش شد که این رقم نیز امسال ۷۷ مورد ثبت شده است که از این نظر رشد ۱۰ درصدی را نشان می دهد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی خوزستان ادامه داد: مجموع شکایات واصله در ایام نوروز توسط گردشگران اقامت داشته در تاسیسات گردشگری از ۱۰۲ مورد سال گذشته به ۶ مورد در سال جاری رسیده است که این شرایط نشان از نظم و خدمات بهتر در این اماکن است.

رشد ۱۷۴ درصدی بازدید از جاذبه های گردشگری خوزستان

وی با بیان اینکه مجموع بازدید از جاذبه های گردشگری سال گذشته ۶ میلیون و ۹۸۱ هزار و ۵۷۱ نفر بوده است افزود: آمار ۱۸ میلیون و ۲۰۶هزار و ۲۰۹ بازدید گردشگری استان نسبت به نوروز گذشته رشد 174 درصدی را نشان می دهد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با اشاره به رویکرد استان بر توسعه حوزه گردشگری آبی افزود: دو کمیته تخصصی گردشگری سدها، رودخانه ها و تالاب ها و همچنین کمیته گردشگری دریایی به ستاد خدمات سفر خوزستان افزوده شد که در حوزه کمیته گردشگری سدها ،رودخانه ها و تالاب ها یک میلیون و ۱۲۰هزارو ۲۶۶ گردشگر در بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ بازدید کردند.

وی افزود: در حوزه کمیته گردشگری دریایی یکصد هزار و ۹۳۸ نفر بازدید کننده نیز از نوار ساحلی هندیجان، ماهشهر، شادگان، خرمشهر و آبادان دیدن کردند که این آمار به نسبت سال های قبل بی سابقه بوده است.

عامری نسب ادامه داد: در حال حاضر آمار بیشترین گردشگران به طور غیر رسمی، در پنج شهرستان به ترتیب شوشتر،دزفول، اندیکا، ایذه و ماهشهر گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، همزمان با ایام نوروز امسال، در تمام شهرستان ها نوروزگاه برپا بوده است. با همکاری مشترک اداره کل امور عشایر و اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان ۶۰ کمپ و چادر عشایری در نوروزگاه ها و مبادی ورودی خوزستان برپا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار