دبیر ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از ۲۵ اسفند گذشته تا سیزدهم فروردین ۱۱ هزار و ۳۷۹ ماموریت غیر تصادفی و سه هزار و ۹۴۵ ماموریت تصادفی را اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان انجام داد که نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۱۵ و ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۹۹۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹ 04 April 2023

فرهاد حیدری افزود با بیان اینکه تلفات حوادث رانندگی در ماموریت‌های اورژانس استان اصفهان در نوروز امسال ۲۲ نفر بود، افزود: این شاخص نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: از بین فوتی‌های حوادث رانندگی در ماموریت‌های اورژانس استان ۱۱ نفر در حوادث شهری و ۱۱ نفر در حوادث جاده‌ای جان باختند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان حیدری با اشاره به اینکه در این مدت حدود ۹۰ هزار تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ گرفته شد، افزود: در ایام نوروز امسال ۲ ماموریت امداد هوایی، ۱۴۰ ماموریت امداد موتوری با موتورلانس اورژانس و یک ماموریت اتوبوس آمبولانس اجرا شد.

حیدری گفت: از ابتدای طرح امداد سلامت نوروزی تا سیزدهم فروردین ۱۰ هزار و ۷۱۹ مورد از ماموریت‌های اورژانس اصفهان، شهری و چهار هزار و ۶۰۵ ماموریت جاده‌ای بود.

وی به افزایش بیش از ۵۰ درصدی مراجعه و بستری در بخش اورژانس بیمارستان‌های استان اصفهان در تعطیلات نوروزی امسال در مقایسه با پارسال اشاره کرد و افزود: از ۲۵ اسفند پارسال تا سیزدهم فروردین امسال بیش از ۲۱۸ هزار نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند که از بین آن‌ها نزدیک به ۴۸ هزار نفر بستری شدند.

در طرح امداد نوروزی ۱۴۰۲ در استان اصفهان ۱۶۱ پایگاه فوریت‌های پزشکی و ۱۸ ایستگاه سلامت نوروزی به شهروندان و مسافران نوروزی خدمت رسانی کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار