مدیر باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با بیان اینکه گرده افشانی درختان نخل توسط افرادی به نام ماهر، انجام می‌شود، افزود: در حال حاضر بیش از ۶ هزار هکتار از باغات جهرم زیر کشت درخت نخل قرار دارد و هر سال نخل داران جهرمی حدود ۳۰ هزار تن خرما از سطح نخلستان‌های این شهرستان برداشت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۰۰۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ 16 April 2023

تابناک فارس به نقل از ایانا: آزاد گفت: درختان نخل از نیمه دوم اسفند ماه شروع به گل دهی کرده و عملیات گرده افشانی و باروری درختان نخل همزمان با فصل بهار در شهرستان جهرم آغاز شده است.

وی افزود: گرده افشانی مهم‌ترین و حساس‌ترین عملیات زراعی در نخلستان‌ها است که نقش مهمی در افزایش تولید و کیفیت محصول خرما دارد.

آزاد با بیان اینکه گرده افشانی درختان نخل توسط افرادی به نام ماهر، انجام می‌شود، افزود: در حال حاضر بیش از ۶ هزار هکتار از باغات جهرم زیر کشت درخت نخل قرار دارد و هر سال نخل داران جهرمی حدود ۳۰ هزار تن خرما از سطح نخلستان‌های این شهرستان برداشت می‌کنند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با بیان اینکه خرمای شاهانی از ارقام مهم و مرغوب شهرستان جهرم است گفت: زاهدی، کبکاب، مضافتی، خاصویی و مجول از دیگر ارقام خرما در این شهرستان است.

برچسب ها: برداشت ، خرما ، جهرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار