امام جمعه موقت یزد گفت: در چهار دهه گذشته روش و شکل دشمنی آمریکا با نظام اسلامی تغییر کرده، اما کماکان تداوم داشته است و باید این موضوع برای نسل جوان تبیین شود.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲ 24 April 2023

حجت الاسلام محمدی در خطبه‌های نمازجمعه شهر یزد با اشاره به پنجم اردیبهشت ماه سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس با تشریح حادثه طبس که با لطف خدا موجب ذلت و خاری دشمنان شد، گفت: واقعیت این است که در چهار دهه گذشته روش و شکل دشمنی آمریکا با نظام اسلامی تغییر کرده، اما کماکان تداوم داشته است و باید این موضوع برای مردم و به خصوص نسل جوان تبیین شود.

وی افزود: حادثه طبس اولین حضور نظامی آمریکا در ایران بود که با امداد‌های الهی و غیبی منجر به شکست مفتضحانه آمریکایی‌ها شد و ضروری است تا رسانه‌ها و دلسوزان ابعاد این حادثه و شکست آمریکایی‌ها را بیش از پیش برای جوانان بازگو کنند.

امام جمعه موقت یزد گفت: دشمنی استکبار از بدو پیروزی انقلاب اسلامی به خصوص آمریکا تاکنون در اشکال مختلف ادامه داشته و امروز شاهد جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان انقلاب اسلامی و نظام هستیم که برای شکست این حربه دشمن نیز همه باید وظایف خود را به خوبی در جامعه انجام دهند.

حجت الاسلام محمدی به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) اشاره‌ای کرد و گفت: نقش سپاه در ۴۴ سال گذشته و دوران دفاع مقدس بسیار روشن و درخشان بوده است.

وی بیان کرد: کار سپاه فقط در بخش نظامی متمرکز نیست و هر کجا که مردم و کشور به حضور سپاه نیاز دارند این نیروی مومن و انقلابی در صحنه‌های مختلف مانند امدادرسانی به مردم نیز حضوری فعال دارد.

حجت الاسلام محمدی باتبیین ضرورت رعایت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی گفت: حفظ حجاب و عفاف موجب پیشگیری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی می‌شود و اکثر مشکلاتی که در جامعه رخ می‌دهد به دلیل بی‌توجهی به مقوله حجاب و عفاف است و باید همه مردم و بانوان بیش از گذشته به آن عنایت داشته باشند.

امام جمعه موقت یزد همچنین تعیین روز اول شوال را با بهره‌گیری از امکانات علمی و به روز اقدامی درست ذکر کرد که در ایران به صورت شایسته در این زمینه اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار