مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از ثبت ۲۰ هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان و ثبت اقامت بیش از ۲۲ هزار ۲۵۶ مسافر در تعطیلات عید فطر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۱۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹ 24 April 2023

 

به‌گزارش تابناک مرکزی،مصطفی مرزبان افزود: ستاد اجرایی خدمات سفر استان پس از فعالیت در ایام نوروز در تعطیلات عید فطر نیز به مسافران و گردشگران خدمت‌رسانی کردند.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار کرد: در تعطیلات عید سعید فطر ظرفیت مراکز اقامتی استان به بیش از ۲۲ هزار نفر رسید.
مرزبان ادامه داد: با آغاز موج جدید سفرها همزمان با عید سعید فطر از ۲۹ فروردین‌ماه تا۲ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری بیش از ۲۲ هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری ساکن شدند.
او تصریح کرد: در این مدت ۱۶۶۵ نفر در هتل‌ها، ۴۱۹۷ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۳۱۲۵ نفر در مهمان‌پذیرها و ۲۶ نفر در هتل آپارتمان‌ها اقامت داشتند همچنین بوم‌گردی‌های استان مرکزی پذیرای ۶۰۹ نفر، و خانه مسافرها پذیرای ۸۸ نفر بودند.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود:۱۹۷۵ نفر نیز در مجتمع‌های خدمات بین راهی، ۸ هزار و ۳۸۰ نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی گزارش شده است.
به گفته مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در مدت یاد شده ۱۹۷ هزار و ۵۰۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند که جاذبه‌هایی مانند غار نخجیر، آبگرم محلات و مسجد جامع ساوه بیشترین آمار بازدید مسافران را به خود اختصاص داده‌اند.
مرزبان با بیان اینکه در این مدت ۱۳ بازدید نظارتی از مراکز گردشگری استان انجام شده است، اظهار کرد: ۶ واحد از تاسیسات گردشگری استان به دلیل ارائه خدمات مناسب به گردشگران تشویق شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار