رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: مسکن دانشجویان متأهل از مشکلات اساسی ازدواج‌های دانشجویی است که بر این اساس باید خوابگاه‌هایی ویژه این دانشجویان احداث شود.
کد خبر: ۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹ 26 January 2015

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: مسکن دانشجویان متأهل از مشکلات اساسی ازدواج‌های دانشجویی است که بر این اساس باید خوابگاه‌هایی ویژه این دانشجویان احداث شود.

به گزارش تسنیم از همدان منصور غلامی بعد از ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان با موضوع ازدواج آسان، یکی از موانع ازدواج دانشجویان را نبود خوابگاه ویژه متأهلان دانست و اظهار داشت: دانشگاه بوعلی سینا آمادگی دارد تا زمینی را برای احداث خوابگاه متأهلی در همدان اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه این مشکل از ابتدا در بین دانشجویان مطرح بوده و تلاش‌های دانشگاه نیز تاکنون به جایی نرسیده است، افزود: وزارت علوم برای ساخت خوابگاه‌ به اشخاصی که ورود می‌یابند تسهیلات بانکی ارائه می‌دهد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با اشاره به اینکه مسکن دانشجویان متأهل مورد مهمی در زمینه افزایش ازدواج دانشجویی است، بیان کرد: دانشگاه بوعلی آمادگی دارد تا با در اختیار قرار دادن زمین به خیران یا به صورت توافقی با اشخاص، در کمک به احداث خوابگاه‌های متأهلی اقدام کند.

وی اظهار داشت: مشاوره بخشی از وظایف دانشگاه در حوزه دانشجویی است که در قالب طرح پایش سلامت در دانشگاه انجام گرفته و اکنون ۲۰ مشاوره و متخصص در طول ترم مشغول خدمات‌رسانی هستند.

غلامی گفت: تاکنون در دانشگاه وام تحصیلی ارائه می‌شد اما با تشکیل مجمع در دانشگاه اکنون تسهیلات وام ازدواج در دانشگاه به دانشجویان اعطاء می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این جلسه گفت: ۳هزار و ۵۰۰ دانشجوی مجرد با شغل تضمین شده در آموزش و پرورش همدان وجود دارد که به امر ازدواج تشویق می‌شوند.

عبدالرضا فولادوند با بیان اینکه نباید دلیل طلاق را کاهش سن ازدواج دانست گفت: باید فرهنگ ازدواج را در جامعه نهادینه کرد.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و کلاس ‌های سبک زندگی باید جوانان را به سمت ازدواج سوق دهیم، گفت: هم اکنون کلاس‌های سبک زندگی برای اولیا دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار