مدیر کل استاندارد استان گفت: فعالیت‌های تجاری استاندارد در مرز مهران بیشتر در حوزه صادرات است.
کد خبر: ۱۱۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ 12 October 2015

مدیر کل استاندارد استان گفت: در 6 ماهه نخست امسال 15 واحد متخلف به دلیل نداشتن پروانه کاربری استاندارد به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش تابناک ایلام، مهندس «محمد مددی» در مراسم گرامیداشت هفته استاندارد که در نودمین سالگرد تاسیس این سازمان در ایلام برگزار شد اظهار کرد: هر ساله 14 اکتبر به نام روز جهانی استاندارد نامگذاری شده که شعار امسال روز جهانی استاندارد «استانداردها، زبان مشترک» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه دفاع از تولید داخلی و حقوق مصرف کنندگان یکی از آیتم‌های کاری سازمان استاندارد است، افزود: بیس کاری ما استانداردهای ملی هستند و کلیه نظارت‌های ما نیز بر اساس استانداردهای ملی است که در 6 ماهه نخست امسال 9 استاندارد مصوب و 20 موضوع پیشنهادی برای استاندارد داشته‌ایم.

مدیر کل استاندارد استان به انعقاد قرارداد با بخش خصوصی برای انجام فعالیت‌های نظارتی در 6 ماهه نخست سال جاری اشاره و اضافه کرد: در حوزه توانمند سازی مدیران کنترل کیفی که از بازوان کیفی سازی واحدهای تولیدی هستند بالغ بر 1 هزار و 500 نفر ساعت آموزش لازم را ارائه کردیم.

مددی با اشاره به اینکه برای همکاران و کارکنان استاندارد استان در نیمه نخست امسال 2 هزار نفر ساعت آموزش داده‌ایم، خاطرنشان کرد: در این مدت 13 پروانه کاربری نشان استاندارد صادر کردیم که در راستای کیفی بخشی تولیدات استان بوده است.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال 1 هزار و 200 بازدید بر شبکه‌های توزیع کالاهای مشمول استانداردهای اجباری انجام شد و 200 نمونه از کالاهای مختلف در نقاط مختلف خریداری و کنترل شده است.

مدیر کل استاندارد استان با بیان اینکه در حوزه آزمون فلزات گران‌بها در 6 ماهه نخست امسال فعالیت خاصی تاکنون انجام نشده بیان کرد: در بخش کالیبراسیون نازل‌های عرضه سوخت 350 نازل در این مدت مورد کنترل و بازدید قرار گرفت .

مددی یادآور شد: در حوزه کنترل دستگاه‌های توزین سبک بر اساس سیاست‌های دولت از طریق واگذاری به بخش خصوصی 200 دستگاه توزین سبک در سطح استان مورد بازدید و کنترل قرار گرفت و در همین راستا در سال جاری 3 پروانه آزمایشگاه همکار را صادر کردیم.

وی با اشاره به اینکه در بخش آزمایشگاه‌های همکار یکی از استان‌های توانمند در کشور هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر استان ایلام یکی از مسیرهای ترانزیت کالا به کشور عراق است که در سال 92 سهم صادراتی ما 18 درصد بوده است.

مدیر کل استاندارد استان به نظارت بر روند صادرات و واردات در مرز بین‌المللی مهران اشاره و عنوان کرد: در سال گذشته 3 میلیارد تومان هزینه خرید تجهیزات آزمایشگاهی برای آزمایشگاه مرز بین‌المللی مهران کردیم.

مددی با بیان اینکه فعالیت‌های تجاری استاندارد در مرز مهران بیشتر در حوزه صادرات است، عنوان کرد: در سال 92، دو کارگاه آموزشی علمی تخصصی برای ارتقاء سطح آگاهی تجار ایلامی فعال در مرز برگزار کردیم که در راستای خرید و صادرات محصولات با کیفیت برای صادرات به کشور عراق صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی از شرکت‌ها و تجار عراقی تنها استاندارد BV را قبول دارند لذا در همین راستا از طریق جلسات و کلاس‌های مشترک برای تجار با حضور کارشناسان شرکت BV آیتم‌های مورد نظر این شرکت در تولیدات و خریدهای تجار لحاظ خواهد شد تا برای انجام فرآیند صادرات مشکلی نداشته باشند.

مدیر کل استاندارد استان با اشاره به اینکه وضعیت شهربازی‌های سطح استان از نظر استاندارد رضایت بخش نیست، گفت: تمام تجهیزات یک شهربازی مشمول استاندارد اجباری نیست که البته مواردی که با استانداردهای موجود عدم انطباق دشته‌اند را پلمپ کرده‌ایم و نباید فراموش کرد که ست‌های ورزشی در پارک‌ها و شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری نیستند.

مددی به معرفی 15 واحد متخلف به مراجع قضایی در 6 ماهه نخست سال جاری اشاره و اضافه کرد: مباحثی در مورد عدم وجود نشان استاندارد بر روی برخی اقلام آب معدنی و آبلیمو شنیده می‌شود که از طریق مراجع قضایی و نهادهای مربوطه از جمله وزارت بهداشت در حال بررسی است که چنین واحد تولیدی در استان ایلام وجود ندارد.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم، پروانه نشان کاربری علامت استاندارد به تعدادی از واحدهای تولیدی استان اهدا شد./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار