امام جمعه مهریز گفت: مردم امر به معروف و نهی از منکر و تذکرات دینی را در جامعه ترک نکنند.
کد خبر: ۱۱۰۴۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷ 13 May 2023

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه‌های نمازجمعه مهریز ضمن تسلیت شهادت امام صادق علیه السلام اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر نباید در جامعه ترک شود زیرا زمانی که همه با هم به یکدیگر موارد را متذکر شویم، به طور قطع تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: خداوند به حضرت شعیب (ع) فرمود؛ ۴۰ هزار نفر از بدان و ۶۰ هزار از خوبان را عذاب می کنم. حضرت فرمود چرا خوبان؟ خداوند به حضرت شعیب فرمود: خوبان بدی بدان را دیدند و گفتند به ما ربطی ندارد.

وی ادامه داد: در انجام کار فرهنگی که امر به معروف و نهی از منکر هم جزئی از آن است، دو چیز لازم است؛ یکی کار و دیگری ابتکار عمل در مقابله با تهاجم فرهنگی که هر دوی این موارد باید در زمینه امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد.

محی الدینی گفت: در مقابل مهاجم‌ها بدترین و خسارت بارترین کار انفعال است و باید در فضاهای مجازی تولیدمحتوا داشته باشیم.

وی عنوان کرد: تذکرات دینی باید با لسان و برخورد نرم انجام شود تا اثرگذار و ریشه گناه و فسادهای مختلف در جامعه خشکانده شود.

محی الدینی تاکید کرد: انسان با ایمان دارای حلم، صبر، تقوا و مدارا است که به وسیله این سه ویژگی بهترین رفتار را با مردم دارد؛ با صبر در مقابل جهل صبور، به وسیله تقوا کار زشت انجام نمی دهد و با مدارا با مردم خوش رفتار است.

امام جمعه مهریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم بیان کرد: هم اکنون در جامعه از سوی دولت انقلابی اقدامات خوبی انجام می شود اما مشکل اساسی که جامعه امروز با آن دست و پنجه نرم می کند گرانی ها است.

محی الدینی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال مهار تورم و رونق تولید ادامه داد: متأسفانه فرمان و کنترل قیمت گذاری ها از دست دولت خارج و تورم رها شده و در اثر گرانی افسارگسیخته، فشار زیادی بر شانه های قشر ضعیف جامعه گذاشته شده است.

وی از فساد به عنوان اژدهای هفت سر نام برد و گفت: باید ریشه همه گرانی ها پیدا و خشکانده شود. باید کسانی که باعث این گرانی ها شده ا ند را نابود کرد هر ساله این خواسته ها بیان می شود اما کمتر عملی می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار