فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه ۴۰ مرکز مشاوره در مجموعه انتظامی همدان راه اندازی شد، گفت: ۱۴ هزار نفر در ۱۰ ماه گذشته به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری و نیروی انتظامی همدان مراجعه کردند.
کد خبر: ۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲ 26 January 2015
فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه ۴۰ مرکز مشاوره در مجموعه انتظامی همدان راه اندازی شد، گفت: ۱۴ هزار نفر در ۱۰ ماه گذشته به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری و نیروی انتظامی همدان مراجعه کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان حاجی‌محمد مهدیان‌نسب در شورای فرهنگ عمومی استان همدان، اظهار داشت: ۸۴ درصد مشاوره از این تعداد مراجعه کننده به صلح و سازش پایدار منجر شده است که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد افزایش یافته است.

مهدیان نسب بیان کرد: در ۴۰ کلانتری، پاسگاه و فرماندهی بخش مراکز مشاوره راه اندازی شده و پرونده‌های مربوطه در زمینه اختلافات خانوادگی و غیره به این مراکز ارجاع داده می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان نیز بر نظارت و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در امر ازدواج تأکید کرد و اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال ۱۰۲ میلیارد تومان وام ازدواج به ۳۵ هزار زوج در استان همدان پرداخت شده است.

اسدالله ربانی‌مهر با اشاره به اینکه ۴۳ هزار و ۷۰۰ مجرد بالای ۳۰ سال در همدان وجود دارد، ابراز داشت: ۱۰ هزار از این جوانان دارای تحصیلات دانشگاهی دارند.

وی با بیان اینکه ۱۴ درصد طلاق‌ها در سال اول زندگی رخ می‌دهد، بیان کرد: بالا رفتن سن، فاصله گرفتن از آموزه‌های دینی، عدم تفاهم نقش مشاوره، مشکلات اقتصادی از جمله مشکلات زوجین است.

معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان اظهار داشت: ۵۷ ازدواج و ۱۰ طلاق در هر شبانه‎روز در سطح استان همدان انجام می شود.

معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری همدان نیز در این جلسه اظهار  داشت: شهرداری همدان از خرداد ماه امسال با توجه به رویکردی که به سمت مسائل اجتماعی داشت ۶ دفتر مشاوره سلامت را در همدان راه اندازی کرد.

محمدرضا بیاناتی گفت: این مراکز در حاشیه‌های شهر راه اندازی شده و خدمات را به صورت رایگان ارائه می‌دهد و تا کنون نیز از اقبال خوبی از سوی مردم برخوردار بوده است.

بیاناتی بیان کرد: ۱۸۲۰ نفر ساعت در این مراکز مشاوره انجام گرفته و امسال ۱۲ آیتم مهارت‌های زندگی و ۲۷ کارگاه مهارت زندگی در همدان برگزار شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۲ هزار و ۵۸۰ مشارکت اجتماعی با تشکل‌های اجتماعی و مردم نهاد همدان و شهرداری انجام گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار