کد خبر: ۱۱۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷ 12 October 2015

رئیس پیشین حوزه هنری استان البرز با بیان اینکه مرکز عرضه محصولات فرهنگی در استان راه‌اندازی شده است، گفت: ویژه برنامه بهار هنر البرز از دیگر اموری بود که هنرمندان را به عنوان الگو در بین مردم مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، عبدالحمید قره‌داغی در مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری استان البرز که ظهر امروز در محل باشگاه میلاد کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه حوزه هنری مرکز کرج از سال 79 به صورت جدی فعالیت خود را آغاز کرد، اظهار داشت: حوزه هنری البرز با توجه به بضاعت خود در سال‌های ابتدایی فعالیت‌های کلی را انجام داده که با گسترده شدن این فعالیت‌ها شاهد ارتقا این بخش در استان البرز بودیم.

وی با تاکید بر اینکه پرورش استعدادهای هنری جوانان از جمله اقدامات مهم در دستور کار این بخش در استان البرز بوده است، افزود: شناسایی هنرمندان جوان و پروش استعدادهای این بخش از جمله امور مهم مد نظر حوزه هنری البرز بوده که در انجام این مهم از هیچ کوششی دریغ نشده است.

رئیس پیشین حوزه هنری البرز با بیان اینکه البرز استان بزرگ و به نامی است که شناسایی هنرمندان یکی دیگر از اقدامات انجام شده بود، تصریح کرد: در حوزه زیرساخت‌ها در سال‌های نخست به لحاظ امکانات در شرایط مساعدی به سر نمی‌بردیم و خوشبختانه امروز در شرایط مطلوبی قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه مرکز عرضه محصولات فرهنگی در استان راه‌اندازی شده است و جای خود را در منطقه بدست آورده، افزود: ویژه برنامه بهار هنر البرز از دیگر اموری بود که به عنوان الگویی هنرمندان را در بین مردم مطرح کرد.

قره‌داغی با تاکید بر اینکه در استان از موازی‌کاری جلوگیری شده است، بیان کرد: درصدد بودیم با نوع‌آوری، ابتکار و خلاقیت امور را به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه ویژه‌برنامه هفته هنر انقلاب اسلامی نیز در استان البرز انجام شد، گفت: در بحث زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان البرز، سعی شده امکانات مورد نیاز تامین شود چرا که این زیرساخت‌ها در شأن مردم و هنرمندان البرز نیست.

وی افزود: نبود سالن مناسب سینما، تئاتر و موسیقی از جمله معضلات البرز است که امید است با پیگیری مسئولان البرزی شاهد پیدایش زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان باشیم.

حوزه هنری شناخت پیام؛ تولید و ابلاغ‌ پیام‌های انقلابی را در دستور کار قرار داده است

در ادامه مراسم مجید مصلحی مدیرکل امور استان‌های حوزه هنری کشور با بیان اینکه حوزه هنری به عنوان یک نهاد برآمده از انقلاب اسلامی مهم‌ترین ماموریت شناخت، تولید و ابلاغ‌ پیام‌های انقلابی را در دستور کار قرار داده است، گفت: میل به انجام وظایف از جمله اموری است که سرلوحه کار همگان و فعالان حوزه هنری قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: سخت‌کوشی و خطرپذیری دو مولفه اساسی موجود در نیروهای انسانی فعال در حوزه هنری است، از این رو درصدد هستیم این دو مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با رصد عملکرد مجموعه عوامل حوزه هنری استان البرز می‌توان به خوبی به این نکته پی برد که آن‌ها از دو مولفه مذکور بهره‌مند هستند، تصریح کرد: هیچ مدیری بدون مشارکت همراهان و نیروی انسانی در عرصه فعالیت خود موفق ظاهر نمی‌شود.

حوزه فرهنگ حوزه جهاد است

فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری کشور در ادامه با اشاره به اینکه حوزه هنری برای رسیدن به هدف غایی از راه‌های مختلف به‌منظور اتصال به راه اصلی می‌گذرد، اظهار داشت: حوزه هنری در سنوات اخیر بیش از پیش رسالت خود را در حوزه ترویج و تبیین ارزش‌های انقلاب به‌کارگیری کرده است.

وی افزود: حوزه فرهنگ حوزه جهاد است؛ در حوزه جهاد نباید منتظر ابلاغ بود، باید دغدغه‌مند مسائل فرهنگی و تعالی فرهنگ در جامعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ و هنر نیازمند توجه بیش از پیش است، تصریح کرد: مجموعه حوزه هنری استان البرز از ویژگی‌های خاصی در این بخش برخوردار است.

نظری با بیان اینکه اهالی و اعضای حوزه هنری البرز با روحیه جهادی در این عرصه فعالیت دارند، گفت: حوزه هنری از مجموعه‌های انقلابی تحت فرمان مقام معظم رهبری است و باید به این نکته اذعان داشت که استان البرز در این بخش از استان‌های پیشرو محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این مراسم از عملکرد عبدالحمید قره داغی رئیس قبلی حوزه هنری استان البرز تقدیر و اسماعیل آجرلو به عنوان رئیس جدید این حوزه معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار