نماینده ولیّ‌فقیه در استان مرکزی تفکیک زباله از مبدا را ضروری دانست و گفت: وجود کیسه‌های پلاستیکی در زمین‌های کشاورزی مانع کشت است.
کد خبر: ۱۱۰۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹ 08 June 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در دیدار با کارکنان جهاد کشاورزی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی افزود: امروز باید کشاورزی به صورت علمی انجام شود و از تولید محصولاتی که آب بسیاری مصرف می‌کنند نیز جلوگیری شود.
وی با اشاره به مدیریت درست مصرف آب در بخش کشاورزی گفت: متاسفانه این مدیریت در جامعه به درستی انجام نمی شود و البته آبیاری غرقابی و کشاورزی به صورت اصولی انجام نمی شود.
به گفته آیت الله دری فرهنگ سازی در بحث مدیریت آبیاری در بحث کشاورزی یک امر بسیار مهم می باشد که لازم است در این زمینه تحقیقات لازم انجام شود و آبیاری باید به صورتی انجام شود که شاهد کاهش مصرف آب و بهره وری بالا در محصول باشیم.
او افزود: باید برای خوراک دام و جوجه ریزی در مرغداری‌ها هم برنامه ریزی شود تا در عرضه و تقاضا مرغ در بازار مشکل ایجاد نشود همچنان که در زمینه تامین علوفه برای افزایش تولید گوشت قرمز می توان کشت در مناطق دیم زار را مدیریت کرد.
نماینده ولیّ‌فقیه در استان تولید نان کامل را یک امر بسیار مهم دانست که سلامت افراد را ارتقا می‌دهد.
صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم با اشاره به تلاش شبانه روزی و صادقانه کارکنان جهاد کشاورزی در خدمت رسانی به کشاورزان استان افزود: کارکنان این سازمان فرهنگ جهادی را سر لوحه کار خود قرار داده اند و بی ادعا تمام تلاش خود را در راستای توسعه بخش کشاورزی انجام داده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار