اداره کل کتابخانه های عمومی استان بخواند ؛
مدیران کتابخانه استان باید بدانند که اطلاعات شیوه جذب و بده بستان ها ،سفارشات و ارتباطات دخیل در این چرخه جذب در اختیار رسانه قرار دارد و راه گریزی برای انکار آن در اختیار نخواهند داشت .
کد خبر: ۱۱۰۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳ 11 June 2023

تابناک ایلام : نیک میدانید که وضعیت  تحصیلکردگان بیکار به گونه ای آزار دهنده شده است که احساس می کنند سربار خانواده شده اند و در کنار سد شدن تشگیل خانواده و امید به آینده ،این حس بدترین فشار روانی را  به آنان وارد می آورد.

از اینرو به هر دری می زنند تا شاید فرجی حاصل شده و از این وضعیت آزار دهنده خارج شوند ،بسته شدن درب های استخدام دولتی والبته باز بودن آن برای نورچشمی ها !! و نبود راهبرد درست و اصولی برای کمک به خارج شدن این قشر از وضعیت موجود ،به وضعیتی بغرنج برای آنان تبدیل شده است

گاها هم چون تحصیلکردگان بیکار در صورت باز شدن یک روزنه برای اشتغال ،به اجرای عدالت امیدوار نیستند ،همواره بر این گزاره تاکید دارند که تمام آزمون ها و گزینش ها صرفا رفع تکلیفی برای رهایی از زیر زره بین نظارت هاست و نورچشمی ها از قبل کت و شلوار خود را نیز سفارش داده اند !

گزاره ای منطقی و درست که متاسفانه با سیطره نگاه تبعیض آلود و بده بستان مدیران ناکارآمد و ناعادل بر روند گزینش و جذب ،به بخش جدایی ناپذیر اخلاق و رفتار مدیران تبدیل شده است .

اگر نگاهی هوشمندانه و ریز به شیوه جذب تعدادی از افراد راه یافته به دستگاههای اجرایی استان بیاندازیم ،بدون شک این جذب ها مبتنی بر بده و بستان های مدیریتی و دستوری مدیران صاحب نفوذ بوده و همواره شایستگان را قربانی نگاههای تمامیت خواهانه و تبعیض آلود خود کرده اند‌. 

نگاهی که به بطور قطع ریشه بخش عمده نارضایتی ها و بی اعتمادی مردم از ساختارهای مدیریتی کشور بوده  و فاصله ای چشمگیر بین مردم و مسولین ایجاد کرده است. 

تقریبا روزهای پایانی سال گذشته بود که اداره کل کتابخانه های استان در فراخوانی تعجیلی ،مسیری را برای جذب چند کتابدار و روابط عمومی این اداره کل پیش روی خیل عظیم بیکاران تحصیلکرده گشود.

به گونه ای که برای هر پست اعلام شده ، دهها جوان تحصیلکرده بیکار برای شرکت در روند گزینش اعلام آمادگی نمودند

آنگونه که مسولین اداره کتابخانه مدعی هستتد از بین متقاضیان هر پست ،با تکیه بر تحصیلات مرتبط ،سطح تحصیلات و سابقه کار، دو برابر ظرفیت برای ادامه روند مصاحبه و گزینش به نهاد کتابخانه های عمومی کشور معرفی شد. 

نگارنده با علم و آگاهی از افراد متقاضی روابط عمومی پیگیر روند جذب نیروی مورد نیاز این جایگاه شد.

براین اساس از بین متقاضیان یک تحصیلکرده کارشناس ارشد علوم ارتباطات با ده سال سابقه مدیریت روابط عمومی و بیش از ده سال سابقه خبرنگاری و دو سال مدیرمسولی یک رسانه و یک نفر بدون تحصیلات مرتبط و سابقه کار رسانه و روابط عمومی برای ادامه مصاحبه به نهاد کتابخانه معرفی شده است .

با کمال تعجب از فرد بدون رزومه و تحصیلات مرتبط مصاحبه بعمل آورده ،ولی از فرد دارای تحصیلات مرتبط و سابقه و رزومه مصاحبه صورت نمی گیرد و آن فرد بعنوان نیروی سفارشی استان برای این جایگاه گزینش می شود.

بنظر شما اگر روند گزینش و مصاحبه از منطق ، اصول و عدالت تبعیت می کرد ،از بین این دو نفر، کدامیک برای جایگاه روابط عمومی مناسب بود ؟

اگر مدیران کتابخانه استان در این مورد سفارشات لازم را انجام نداده و اجازه می دادند که روند براساس عدالت و حق پیش برود، الان چه کسی باید در این جایگاه بکارگیری می شد؟

چرا مسولین نهاد کتابخانه بخاطر بقای خود وبا توجه به نزدیکی فرد جذب شده به یکی از نهادهای ارزشی ! اینگونه با احساسات و شعور جوانان تحصیلکرده بازی می کنند؟

اگر ازقبل  معاملعه خود را انجام داده اند ،چه ضرورتی به فراخوان و انجام مصاحبه بود ؟ اگر توجیه آنها برای مصاحبه و گزینش ، جذب نیروی مرتبط بود ،چرا فرد غیر مرتبط از سوراخ گشاد الک گزینش فرمایشی آنان خارج شده است ؟

چرا اینقدر ماندن در پست مهم شده است که یک مدیر، وجدان و اخلاق خود را براحتی زیر پا گذاشته و با چنین رفتاری، مردم را نسبت به سیستم سیاسی کشور بدبین کنند ؟ یعنی ارزش منافع ملی کشور که منبعث از اعتماد مردم است ،از ارزش یک صندلی کمتر است ؟

مدیران کتابخانه استان باید بدانند که اطلاعات شیوه جذب و بده بستان ها ،سفارشات و ارتباطات دخیل در این چرخه جذب در اختیار رسانه قرار دارد و راه گریزی برای انکار آن پیش روی آنها نخواهد بود

بطور قطع در صورت اصرار بر این شیوه ناصواب و مانع تراشی آنان برای ایجاد انحراف در شیوه جذب از مسیر عدالت و حق، حرف های شنیدنی زیادی درباره این نهاد وجود دارد که بزودی رسانه ای خواهد شد و چنانچه دستگاههای نظارتی نیز با بی تفاوتی از کنار آن عبور کنند، موضوع در کانالهای بالادستی موثر پیگیری خواهد شد/م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ی بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
درود بر شما و لعنت خدا بر هیئت دروغین مصاحبه کننده اداره کتابخانه ها
تعداد قریب به ۱۰ نفر از افرادی که برای تصدی مسئولیت روابط عمومی کتابخانه ها متقاضی بودند از افراد تحصیل کرده و با سابقه در عرصه روابط عمومی و خبرنگاری بودند که متاسفانه مورد بی مهری مسئولین قرار گرفتند... ضمناً بعد از چند ده ساعت استراحت جهت حضور در مصاحبه بدون حضور هیچ فرد متخصص در امر ارتباطات، تنها سوالی ک مطرح شد این بود ک از کام تیره و طایفه استان هستید و تعریف شما از روابط عمومی چیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار