معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: ویزیت رایگان بیماران حاد اعصاب و روان توسط تیم سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه در منزل در حال اجراست.
کد خبر: ۱۱۱۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵ 17 June 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دکتر عباس رضاییان زاده با بیان اینکه در بین بیماران مبتلا به اختلالات اعصاب و روان، افرادی هستند که علاوه بر سلامت روان، از سلامت جسمی برخودار نیستند، افزود: ویزیت بیماران حاد اعصاب و روان که توانایی حضور فیزیکی در مرکز تخصصی سلامت روان جامعه نگر را ندارند، توسط تیم سلامت روان معاونت بهداشت با حضور در منزل انجام می‌شود.
او با اشاره به اینکه عدم پوشش بیمه‌ای و نبود توان مالی کافی از مسایل بیشتر افراد مبتلا به بیمار‌های روانی است، تاکید کرد: این مشکلات، باعث انصراف این بیماران از ادامه درمان می‌شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در این طرح ویزیت بیمار به صورت رایگان و بدون دریافت هیچ هزینه‌ای انجام می‌شود.
این مقام مسوول در دانشگاه اظهار کرد: ویزیت در منزل، تا قبل از تاسیس مرکز سلامت روان جامعه نگر فقط در بیمارستان ابن سینا اجرا می‌شد و خوشبختانه از سال ۱۴۰۰ تاکنون، این خدمت ارزشمند، به همت گروه سلامت روان و همکاری مرکز بهداشت شهدای انقلاب شهرستان شیراز به طور هفتگی، در حال اجرا است.
دکتر رضاییان زاده ادامه داد: اعضای تیم خدمت رسان، رزیدنت اعصاب و روان، پزشک عمومی و مددکار (روانشناس) است و با هدف ویزیت بالینی، تجویز دارو‌های مورد نیاز، حمایت مالی، تحویل بسته‌های معیشتی، روان درمانی، مشاوره، توانبخشی و در نهایت کاهش عود بیماری و بازگشت بیمار به جامعه بر بالین بیماران حاضر می‌شوند.
او در ادامه افزود: حمایت‌های خانوادگی و اجتماعی بیشتر موجب بهبود سریع‌تر بیماری روانی می‌شود و عوارض ناشی از آن نیز به مراتب کاهش می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار