نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست نمایندگان این است که دولت روی ذرت، سویا و جو یارانه بگذارد و اگر چنین کند هم به نفع تولید کننده و هم مصرف کننده خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۱۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹ 18 June 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد جواد عسکری نیاز سالانه کشور به این سه قلم کالا را ۲۱ میلیون تن برآورد کرد و افزود: البته تحقق این مهم و موفقیت در این مسیر نیازمند همراهی دستگاه‌ها و مجموعه های ذی ربط است.

وی ادامه داد: با این کار از خروج حجم قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری می شود و این ارز را می توان صرف توسعه زیرساخت ها کرد و یا در اختیار تولید کنندگان قرار داد.

او اظهارکرد: نگاهی که در گذشته در خصوص این مساله وجود داشت کاملا بر واردات این سه قلم کالا بود و تامین ۹۰ درصد نیاز کشور از طریق واردات بود و بر همین اساس یک نقشه راه برای کشور ترسیم شده که طی چهار سال این نیازمندی ها در داخل تامین شود.

 

لزوم تخصیص یارانه به نهاده های دامی

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست نمایندگان این است که دولت روی ذرت، سویا و جو یارانه بگذارد و اگر چنین کند هم به نفع تولید کننده و هم مصرف کننده خواهد بود.

عسکری افزود: در کشورهای توسعه یافته برای بخش کشاورزی یارانه می گذارند چرا که ریسک بخش کشاورزی بسیار بالاست و محصول کشاورزی در اثر سرما، گرما یا خشکسالی می تواند از بین برود و بنابراین نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: بر همین اساس امسال در بحث بیمه برنامه‌های خوبی تدوین شده و اعتبارات قابل توجهی برای این منظور در نظر گرفته شده تا بتوان این بخش را حمایت و تقویت کرد.

نماینده مجلس : برای خودکفایی سه نهاده جو ، ذرت و سویا هدف گذاری شده است

لزوم افزایش تولید مرغ در کشور

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس، ضمن تاکید بر لزوم افزایش تولید مرغ در کشور گفت: معتقدیم در مقطع کنونی هیچ مرغداری نباید فعالیت خود را متوقف کند و باید به سمت افزایش تولید برود.

عسکری افزود: باید ضمن برآورد نیاز کشور به مرغ، بحث افزایش تولید را نیز با اتخاذ ۲ راهکار از جمله ایجاد صنایع تبدیلی و زمینه سازی برای صادرات دنبال کرد.

وی ادامه داد: در بحث کاهش قیمت مرغ چندین مکاتبه با رئیس جمهور انجام شده و جلساتی نیز با رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه، دادستان کل کشور و شورای امنیت ملی برگزار شده است تا بتوان بحث امنیت غذایی را ساماندهی کرد.

وی، اتخاذ تصمیمات خلع الساعه، واردات مرغ، توقف جوجه ریزی و ناهماهنگی در تامین نهاده های دامی را از جمله عواملی دانست که موجب افزایش قیمت مرغ در بازار می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار