مدیرکل بیمه سلامت خوزستان جزئیات خدمات این سازمان به زوج‌های نابارور در سطح استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۱۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸ 25 June 2023

دکتر محمدرضا رضایی در جمع خبرنگاران در خصوص خدمات این سازمان به زوج‌های نابارور اظهار کرد: در راستای بند یک سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و ارتقای بالندگی و جوان‌سازی جمعیت با هدف افزایش نرخ باروری و با استناد به تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و به دنبال تصویب هیات وزیران، خدمات درمان ناباروری از اول آذرماه سال ۱۴۰۰ در تعهد سازمان‌های بیمه‌گر قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰، زوجین می‌توانند از خدمات سه دوره درمان ناباروری در طول یک سال شامل IVF،ICSI ،IUI و FET  با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز درمان ناباروری دولتی و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیر دولتی در سایر مراکز بهره‌مند شوند. در این راستا زوجه می‌تواند تا سن ۴۹ سال تمام و زوج تا زمانی که قدرت باروری دارد، این خدمات را دریافت کند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: برای جبران هزینه زوج‌هایی که بابت خدمات درمان ناباروری به مراکز غیر طرف قرارداد مراجعه می‌کنند، هزینه در قالب پرونده خسارت متفرقه پرداخت می‌شود.

رضایی ادامه داد: به منظور رفاه بیشتر و دسترسی آسان‌تر و عدالت در سلامت، بیمه‌شدگان روستایی، نظام ارجاع یک و صندوق ایرانیان برای دریافت خدمات درمان ناباروری معاف از رعایت سیستم ارجاع هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر زوجین ناباروری که تحت پوشش بیمه سلامت هستند می‌توانند در اهواز به مراکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی، بیمارستان آریا، بیمارستان امام(ره) و مرکز درمان ناباروری مهزیار، در دزفول به بیمارستان گنجویان و در بهبهان به مرکز ناباروری بیمارستان فریده بهبهانی مراجعه و خدمات مورد نیاز را در قالب بخشنامه ابلاغی دریافت کنند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار