مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته ۷۲هزار و ۱۴۶معاینه بالینی و در دو ماهه نخست سال جاری نیز ۱۱هزار و ۵۵۱معاینه در پزشکی قانونی استان انجام شد.
کد خبر: ۱۱۱۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰ 25 June 2023

موسی ادیب فر در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات پزشکی قانونی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۹۱۹پرونده در آزمایشگاه پزشکی قانونی استان تشکیل و بالغ بر ۱۰هزار آزمایش انجام شد، تصریح کرد: در سال جاری نیز ۴۸۱پرونده آزمایشگاهی تشکیل شد.

ادیب فر با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۲۲۵جسد مورد معاینه قرار گرفت، اظهار کرد: در سال گذشته نیز ۵۰۰مورد نمونه گیری از مجرمین برای تعیین ژنتیک افراد انجام شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۲۹۳پرونده سقط جنین تشکیل و برای ۲۴۸مورد مجوز سقط جنین صادر شد، همچنین در طول سال جاری نیز برای ۴۵نفر پرونده سقط جنین تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری در استان در تصادفات درون شهری ۲۱ نفر، در تصادفات برون شهری ۷۱نفر و در راه های روستایی ۶نفر فوت کردند.

ادیب فر یاد آور شد: در سال گذشته ۶۸۵نفر در تصادفات درون شهری و برون شهری، ۴۶نفر بر اثر عرق شدگی، ۳۰نفر برق گرفتگی، ۷۵نفر سوختگی و ۳۰نفر مسمومیت با منوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳ نفر براثر حوادث ناشی از کار فوت کردند، افزود: در سال گذشته برای ۱۳۰۱ نفر و در سال جاری برای ۲۳۲نفر پرونده حادثه کار تشکیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار