بانوان ایران در مسابقات پاورلیفتینگ جام بین‌قاره‌اى موفق به کسب مدال‌های طلا و نقره شدند.
کد خبر: ۱۱۱۲۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰ 28 June 2023
ملى‌پوشان پاورلیفتینگ بانوان ایران در مسابقات جام بین‌قاره‌اى موفق به کسب مدال‌های طلا و نقره شدند.
 
بعد از صدور مجوز اعزام بانوان ایرانى به مسابقات جام بین‌قاره‌اى آسیا، اقیانوسیه و آفریقا در رشته پاورلیفتینگ براى نخستین بار در تاریخ، امروز دو ملى‌پوش بانوى کشورمان به مصاف رقباى خود رفتند.
 
شهلا قهرمانى در وزن ٦٩ کیلوگرم عملکرد درخشان شگفت‌انگیزى از خود به‌جاى گذاشت و توانست در حرکت اسکوات به مدال طلا، در حرکت پرس سینه به مدال نقره و در حرکت ددلیفت به مدال نقره دست پیدا کند.
 
تاریخ‌سازى بانوان پاورلیفتینگ در اولین اعزام بین‌المللی
 
قهرمانى با رکورد مجموع ٤١٧.٥ کیلوگرم بالاتر از رقبایى از کشورهاى نیوزیلند و هنگ‌کنگ به عنوان قهرمانى مجموع دست یافت و مدال طلا را بر گردن آویخت تا در اولین اعزام تاریخ، سرود ملى کشورمان در سالن رقابت‌ها طنین‌انداز شود.
 
الهام سلیمیان نیز در وزن ٧٦ کیلوگرم به مصاف رقباى خود رفت. ملى‌پوش بانوى کشورمان در حرکت اسکوات به مدال نقره و در حرکت پرس سینه به مدال برنز دست یافت. اوج کار سلیمیان در حرکت ددلیفت بود که با پشت‌سر گذاشتن رکورددار آسیا از کشور فیلیپین با ثبت رکورد ١٩٧.٥ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. سلیمیان در مجموع با رکورد 445 کیلوگرم موفق شد در اولین تجربه خود به مدال نقره مجموع دست پیدا کند و روى سکوى نایب‌قهرمانى بایستد.
 
مسابقات پاورلیفتینگ و پرس سینه بین‌قاره‌اى آسیا، اقیانوسیه و آفریقا با حضور ١٨ کشور از سه قاره در هنگ‌کنگ در حال برگزارى است./ح
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار