استاندار گیلان در جلسه کارگروه محرومیت زدایی و پیشرفت‌های منطقه‌ای:
نماینده عالی دولت در گیلان مولد سازی استان را در سطحی مناسب ارزیابی و گفت: دستگاه های اجرایی باید سهم خود را در حوزه‌های محرومیت زدایی و ماموریتی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به ویژه در حوزه مولد سازی اعلام‌ کنند.
کد خبر: ۱۱۱۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰ 28 June 2023

به گزارش تابناک گیلان گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی امشب (چهارشنبه) در جلسه کارگروه محرومیت زدایی و پیشرفت‌های منطقه‌ای با بیان اینکه اجر و پاداش اقدامات جهادی کمتر از عبادت نیست، اظهار کرد: محرومیت‌زدایی یعنی کمک به افرادی که توان لازم برای ساخت مسکن و دیگر امکانات رفاهی را نداشته که نیازمند کمک متولیان نظام و دولت سیزدهم هستند.

وی با اشاره به استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌ها برای رفع محرومیت زدایی در کشور و به ویژه گیلان گفت: در طول ۴۴ سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه محرومیت زدایی و فراهم آوری امکانات لازم در روستاها اتخاذ شده است ولی باید برای رفع کامل کمبودها در کشور از تمامی ظرفیت‌ها از جمله قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) نهایت بهره را برد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به چگونگی اجرای مدیریت جهادی توسط دستگاه‌های اجرایی و مدیران بیان کرد: اگر فردی و خانواده ای تمایل برای زندگی در روستا دارد باید امکانات رفاهی را با ساخت مسکن، راه روستایی و جاده برای او فراهم کنیم، لذا نباید در اجرایی کردن این پروژه‌ها کیفیت فدای کمیت شود.

دکتر عباسی با بیان اینکه تعریف روحیه و مدیریت جهادی کاملا مشخص است، تصریح کرد: نباید به بهانه نبود منابع مالی در رفع محرومیت زدایی و تکمیل پروژه‌های عمرانی غفلت کرد‌ زیرا این امر با مدیریت جهادی در تضاد است.

وی شاخص ایجاد راه روستایی در کشور را بسیار مناسب دانست و افزود: در طول ۴۴ سال گذشته در فراهم آوری راه روستایی اقدامات بسیار خوبی انجام شده و باید تلاش شود تا شاخص‌های رفاهی در کشور و مناطق روستایی را به بیش از ۹۰ درصد برسانیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر بهره‌مندی از امکانات لجستیکی و نخبگانی سپاه پاسداران در اجرای پروژه‌های عمرانی و کاهش محرومیت در کشور، گفت: بدون شک یکی از راه های درست مدیریت کردن کشور استفاده از ظرفیت سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) است.

دکتر عباسی ادامه داد: در شب عید قربان باید با شهدا و امام شهدا تجدید پیمان کرده و در جهت خدمت صادقانه از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

وی اقدامات دولت سیزدهم در حوزه عمرانی را بسیار قابل توجه و مهم برشمرد و افزود: در طول یک و نیم سال گذشته کارهای عمرانی بسیار خوبی در حوزه عمرانی به ویژه حوزه جهاد آبرسانی شده است که در این بین نقش سپاه و بسیج غیر قابل کتمان است.

استاندار گیلان با بیان اینکه با همکاری، هم پوشانی و همدلی می‌توان مشکلات را از سر راه برداشت، تصریح کرد: در ۲۰ ماه گذشته که بتده به عنوان خدمت گذار مردم گیلان از سوی دولت سیزدهم معرفی شدم همواره از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و سپاه قدس گیلان بهره مند شدم.

دکتر عباسی با تاکید بر لزوم رفع کمبود زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گیلان گفت: مسئله زمین و مسکن را باید با تعامل مدیریت کرده و مشکلات موجود بر سر راه اجرای این پروژه را برطرف کرد.

ایجاد ثروت در روستاها از اهداف قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) است

دبیر فرماندهی قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) نیز در این جلسه با بیان اینکه این قرارگاه نقش مهمی در رفع محرومیت زدایی در کشور دارد، اظهار کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) متشکل از نهادهای حمایت کننده جمهوری اسلامی شامل کمیته امداد امام خمینی(ره) است که ماموریت اصلی آن محرومیت زدایی می‌باشد.

سردار جمال الدین آبرومند با اشاره به وجود سه روش در رفع محرومیت زدایی در کشور توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) گفت: ایجاد درآمد در روستا، آمایش سرزمینی به ویژه در مناطق روستایی و جامع هدف شامل افراد نیازمند، سه روش رفع محرومیت زدایی توسط این قرارگاه است.

وی مهمترین جامعه هدف در رفع محرومیت زدایی را افراد کم بضاعت معرفی کرد و افزود: جامعه هدف شامل مددجویان بهزیستی، خانواده شهدا کم برخوردار، بسیجیان دوران دفاع مقدس و مددجویان کمیته امداد مهمترین قشر در رفع محرومیت زدایی در کشور هستند.

دبیر فرماندهی قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) با تاکید بر ایجاد راه روستایی در کشور توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: در طرح جغرافیای روستایی به مسئله تامین آب شرب در روستاها، جاده روستایی و مسکن محرومین پرداخته و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نمی‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار