استاندار اصفهان گفت: براساس قانون بودجه سال جاری، می‌توان دهیاری‌ها را به عنوان دستگاه اجرایی در نظر گرفت، بر این اساس، ۶۵ دهیاری استان از سال آینده به دستگاه اجرایی تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱ 08 July 2023

سیدرضا مرتضوی ظهر شنبه در حاشیه دویست و سی و سومین نشست شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه، در خصوص توزیع اعتبارات جاری و تملک دارایی سرمایه‌ای استان تصمیم گیری شد.

وی افزود: براساس قانون شورای برنامه‌ریزی استان بایستی سهم شهرستان‌ها از اعتبارات عمرانی تعیین شود که این موضوع براساس شاخص جمعیت، مساحت، فاصله از مرکز استان، پروژه‌های نیمه تمام و متوسط نرخ رشد سال‌های قبل تصویب و بین شهرستان‌ها توزیع شد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: همچنین براساس قانون بودجه سال جاری، می‌توان دهیاری‌ها را به عنوان دستگاه اجرایی در نظر گرفت، بر این اساس، ۶۵ دهیاری استان از سال آینده به دستگاه اجرایی تبدیل می‌شوند.

وی اضافه کرد: این دهیاری‌ها توانایی مالی و فنی لازم را دارند، از آنجا که دهیاری‌ها می‌توانند پروژه‌های عمرانی را به صرفه‌تر انجام دهند، تبدیل آنها به دستگاه اجرایی منجر به کاهش هزینه پروژه‌های عمرانی خواهد شد.

مرتضوی افزود: همچنین موضوع مالیات بر پژوهش‌ها نیز امروز در جلسه مطرح که مقرر شد نظر دانشگاه علوم پزشکی و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در این خصوص احصا و پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :