مدیر کل امور عشایر استان خوزستان گفت: قشر عشایر سه درصد جمعیت خوزستان را تشکیل می دهند که شامل 23 هزار خانوار با 140 هزار نفر جمعیت هستند.
کد خبر: ۱۱۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱ 14 October 2015
علیرحم کریمی مدیر کل امور عشایر استان خوزستان سه شنبه درهمایش مدیران مدارس عشایر خوزستان با عنوان ' علم و ایمان ایل' در محل تالار مطهری اهواز اظهار کرد: قشر عشایر استان خوزستان 12 درصد جمعیت عشایر کشور را تشکیل می دهند.

وی گفت: زندگی جامعه عشایری مبتنی بر دامداری است و جامعه عشایر خوزستان دو میلیون راس دام سبک در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه جامعه عشایری مولد و تولید کننده است افزود: جامعه عشایری نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است که تهدیدات و تحریم ها هیچ تاثیری بر روند زندگی و فعالیت آن ها نگذاشته است.

مدیر کل امور عشایر استان گفت: نگاه به جامعه عشایر نباید دلسوزانه باشد بلکه توجه به این جامعه برای دولتمردان باید قانونمندانه باشد.

کریمی با بیان اینکه نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی امسال درمنطقه عشایری استان کمک زیادی را به آموزش و پرورش عشایر کرد بیان کرد: با این حرکت نگاه مسئولان و نیکوکاران به سمت آموزش و پرورش عشایرسوق داده می شود.

وی با بیان اینکه شاخصه اصلی توسعه جامعه عشایر بحث سواد آموزی است افزود: با سواد کردن جامعه عشایر در توسعه اقتصادی و اشتغال این قشر بسیار تاثیر گذار است.

مدیر کل امور عشایر استان با اشاره به اینکه هیچگاه دستگاهها در برنامه های کاری خود توجهی به جامعه عشایری ندارند اظهار کرد: برنامه ای که توسط دستگاه ها برای شهر و روستا برنامه ریزی می شود در جامعه عشایر قابل استفاده نیست و بسیاری از از دستگاهها علت ندادن خدمات به این قشر را کوچ کردن آن ها و ماندگار نبودن در یک منطقه عنوان کرده اند.

استان خوزستان چهار میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار