مدیرکل پست استان خوزستان با بیان اینکه این استان در رتبه دوم ترافیک پستی کشور قرار دارد، گفت: در شش ماهه نخست سال به ازای هر خوزستانی 8.5 مرسوله ارسال شد.
کد خبر: ۱۱۱۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶ 14 October 2015
مهران حموله مدیرکل پست استان خوزستان در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پست در اداره کل پست خوزستان اظهار کرد: در استان خوزستان بیش از 18 میلیون مرسوله در شش ماهه نخست سال به نقاط کشور ارسال و بیش از 21 میلیون مرسوله وارد استان شد.

وی گفت: سرانه مبادله مرسولات در خوزستان حدود 23 درصد رشد میانگین داشته که به ازای هر نفر در استان 8.5مرسوله ارسال شد.

حموله استان خوزستان را پس از تهران از لحاظ ترافیک و درآمد برابر با استان اصفهان ذکر کرد و افزود: میانگین رشد کشوری مبادلات پستی حدود سه تا پنج درصد است.

مدیرکل پست استان خوزستان با بیان اینکه پست به دنبال هوشمند کردن خدمات خود و خارج کردن از حالت فیزیکی به پست سه بعدی است، گفت: در بخش خرید و فروش اینترنتی که تلفیقی از خدمات فیزیکی و مالی و الکترونیکی است، 40 هزار فروشگاه در دسترس مردم هست که در آن وجه مالی از طریق پست مالی پرداخت می شود.

وی فروشگاه های اینترنتی فعال در خوزستان را 230 فروشگاه اعلام کرد و گفت: در طول شش ماهه نخست امسال 180 هزار مرسوله خرید و فروش اینترنتی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد افزایش ترافیک معادل بیش از سه هزار و 500 میلیارد ریال بوده است.

حموله با اشاره به کاهش پست نامه ها در سطح جهان بیان کرد: در سال گذشته هفت درصد در خوزستان کاهش پست نامه داشتیم و در قبال آن سرویس های الکترونیکی را احیا کردیم.

مدیرکل پست استان خوزستان تعداد نیروهای انسانی در پست استان خوزستان را بیش از 490 نفر نیروهای رسمی و مستقیم اعلام کرد.

وی یادآور شد: 17 هزار دفتر پیشخوان شهری و روستایی و بیش از 805 مکان پستی در استان داریم که خدمات پستی از طریق این مراکز به مردم ارائه می شود.

حموله با اشاره به اینکه در استان خوزستان بیش از 350 خدمت ارائه می شود، ادامه داد: برای ارائه خدمات پستی در استان از اعتبارات استانی سهم خاصی نداشتیم و سال گذشته 25 میلیارد ریال از اعتبارات ملی جذب استان شد.

مدیرکل پست استان خوزستان در ادامه در تشریح خدمات پستی در استان گفت: تهیه دستگاه های الکترونیکی نامه رسان از دیگر خدمات پست است که دستگاه های الکترونیکی همراه توزیع کنندگان با قابلیت های متعدد و امکان گرفتن امضای الکترونیکی شخص، ارسال می شود.

وی در خصوص توسعه خطوط اینترنتی اظهار کرد: با اعتبار چهار میلیارد و 500 میلیون ریال، توسعه و اصلاح خطوط اینترنتی انجام شد که شامل افزایش پهنای باند و فیبر نوری بود.

حموله اعمال مصوبه تخفیف 40 درصدی به ناشران، رونمایی از سامانه اینترنتی کد پستی 10 رقمی، رونمایی از صندوق های معابر هوشمند را از دیگر اقدامات در هفته جهانی پست دانست.

مدیرکل پست استان خوزستان توسعه باجه های توزیع کارت ملی هوشمند و اجرای طرح ملی نشانه استاندارد مکان محور در استان را نیز از اقدامات دیگر این اداره کل برشمرد.

وی در پایان گفت: در دو سال گذشته سه هزار و 500 میلیارد ریال زیان شبکه پستی بود که سال گذشته این میزان زیان به صفر رسید و خوشبختانه تمام بدهی های پست تسویه شد.

در دولت الکترونیک، الکترونیکی کردن خدمات پستی یکی از برنامه های این دولت است که پست جمهوری اسلامی از ارگان های پیشرو در این زمینه است و تا کنون چندین خدمت فیزیکی را به صورت الکترونیکی تبدیل کرده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار