کد خبر: ۱۱۱۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸ 13 July 2023
به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: برای اولین بار ۵۰ هکتار اراضی شهرستان بهشهر در استان مازندران به کاشت چغندر علوفه‎‌ای پاییزه اختصاص یافت.

بر اساس این گزارش محمدمهدی عباس‌زاده اظهار کرد: با توجه به تأمین نیاز علوفه دامی، برای اولین بار ۵۰ هکتار اراضی شهرستان بهشهر در استان مازندران به کاشت چغندر علوفه‎‌ای پاییزه اختصاص یافت.

 

وی ادامه داد: کشت چغندر علوفه‎‌ای پاییزه به صورت آزمایشی برای ترویج و آشنایی کشاورزان و دامداران استان در اراضی شرکت فجرآفرینان طبرستان شهرستان بهشهر انجام شد.

 

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: تحمل به شوری و کم آبی، داشتن قسمت‌های هوایی و برگی مناسب، کیفیت بالای غده‌های چغندر، عیار قند مناسب و ارزش غذایی با کیفیت در مقایسه با سایر محصولات علوفه‌ای از ویژگی‌های چغندر علوفه‌ای کشت شده است.

 

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی‌های چغندر علوفه‌ای، این محصول می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای تأمین بخشی از علوفه مورد نیاز دام‌های منطقه به صورت علوفه تازه و سیلو در زمان‌های کمبود علوفه باشد.

 

وی اضافه کرد: میزان آب مصرفی چغندر علوفه‌ای نسبت به سایر محصولات دامی از جمله ذرت پایین‌تر است و با توجه به تداوم خشکسالی و کاهش منابع آب، چغندر علوفه‌ای می‌تواند جایگزین مناسبی برای خوراک دام باشد.

 

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه با توجه به اینکه میزان عیار چغندر علوفه‌ای ۱۳ است و با مصرف آن مشکلی برای دام پیش نمی‌آید، با اجرای این طرح می‌توان بخشی از علوفه مصرفی و مورد نیاز استان را در سال‌های آینده تامین کرد، گفت: برداشت چغندر علوفه ای از اواسط تیرماه در استان آغاز شده است. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار