معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر ضرورت خدمات‌رسانی هر چه بهتر به زائران اربعین حسینی گفت: امسال تا جایی که امکان دارد با توجه به فصل گرما، سازه‌های ثابت برای برپایی موکب‌ها ایجاد خواهد شد تا به خدمات رسانی به زائران با شرایط مطلوب تری انجام شود.
کد خبر: ۱۱۱۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰ 15 July 2023

محمد خانچی روز بیان کرد: با توجه به اینکه امسال مراسم باشکوه اربعین حسینی در فصل گرم برگزار می‌شود تلاش شده تا خدمات رسانی به زائران با پوشش حداکثری و حساسیت بیشتری انجام شود.

ایمن سازی مسیر تردد زائران حسینی در خوزستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌ای در ایام اربعین حسینی افزود: ایمن سازی نقاط حادثه خیز مسیر تردد زائران حسینی از مبادی‌های ورودی استان تا مرزهای شلمچه و چذابه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پنج محور ورودی در خوزستان مسیر تردد زائران تا مرزهای استان هستند گفت: کاهش هر چه بیشتر آمار تصادف در مسیر زائران یکی از اولویت‌های استان در این ایام است تا امنیت جانی و سلامت زائران تامین شود.

ارائه خدمات به زائران حسینی در طریق الحسین

خانچی ادامه داد: ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی امسال از پایانه های مرزی به سمت مبادی ورودی استان (طریق الحسین) هدایت شده است.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام سبب می شود تا زائرین اربعین حسینی در کل مسیر " طریق الحسین" ( مبادی ورودی استان تا مرز) خدمات دریافت کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: امسال تلاش داریم آب و برق در پایانه‌های شلمچه و چذابه پایدار شود تا خدمات رسانی مطلوبی در ایام اربعین به زائران ارائه شود.

خانچی افزود: مخازن آب بزرگی در مرزهای شلمچه و چذابه استان ایجاد شده تا نگرانی در تامین آب زائران به ویژه در این فصل گرما نداشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با تاکید بر گسترش خدمات رسانی در مسیر طریق الحسین اظهار کرد: امسال برای ارائه خدمات هر چه بیشتر به زائران ابا عبدالله الحسین ایجاد مجتمع‌های رفاهی در مسیر تردد در نظر گرفته شد.

افزایش وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی

خانچی افزود: افزایش وسایل حمل و نقل عمومی از دیگر برنامه‌های امسال است که با همکاری دستگاه‌های مربوطه از جمله شهرداری و راهداری این اقدام انجام می‌شود تا مردم آسان‌تر در مسیر تردد و مشکلی در بخش حمل و نقل نداشته باشند.

وی گفت: خط راه آهن به مقصد شلمچه نیز فعال است و زائران برای رفتن به مرز شلمچه می‌توانند از قطار استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به آماده سازی پارکینگ مرزها برای این ایام ادامه داد: آماده سازی پارکینگ‌های ۲ مرز شلمچه و چذابه در حال انجام است و با توجه به مساحت بسیار خوب و پیش بینی‌های انجام شده مشکلی در پذیرش و خدمات رسانی به زائران در پارکینگ نداریم.

۲ مرز شلمچه و چذابه خوزستان از مسیرهای تردد زائران مراسم بزرگ اربعین حسینی در کشور است که هر ساله پذیرای هزاران مسافر برای زیارت عتبات عالیات هستند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار