تابناک کهگیلویه و بویراحمد از نشست خبری رئیس جمهور گزارش می دهد
سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری پایان سفر دو روزه خود به کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران حاضر و ضمن تشریح برنامه‌های سفر خود به سوالات اصحاب رسانه پاسخ داد.
کد خبر: ۱۱۱۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴ 18 July 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری پایان سفر دو روزه خود به کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران حاضر و ضمن تشریح برنامه‌های سفر خود به سوالات اصحاب رسانه پاسخ داد.
آیت الله رئیسی در پاسخ به مطالبه مردم در خصوص احداث سد آبریز گفت: این مطالبه در سفر بار‌ها و به تعداد زیادی از طرف مردم روستا‌های مسیر مورد سوال قرار گرفت.
رئیس جمهور ادامه داد: با توجه به تعدد مطالبات این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

روایتی از ظلم ۸ ساله
۱۴۰۲/۰۴/۲۷ - ۲۱:۲۰

آیت الله رئیسی با بیان این که معیشت مردم اولویت دولت است گفت: کاری باید کرد تا نوسانات قیمت ارز در سفره مررم در سفر مردم تاثیر نگذارد و باید نوسانات ارزی موجب تاثیرگذاری در سفره مردم نباشد.

رئیس‌جمهور گفت: سیاست خارجی ما ادامه دهنده سیاست داخلی است در کشور‌ها کار‌های بزرگی می‌شود که محصول تلاش جوان‌های ایرانی است این‌ها افتخار آفرین هستند و همه می‌دانندایران با این همه تهدید و تحریم توانسته تهدید را به فرصت تبدیل کند لذا باید در کشور کار کرد.

وی با تاکید بر این که امروزه زمینه برای کار در کشور فراهم است افزود: مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان در سال ۷۳ اولویت ماست برخی پروژه‌ها باید سال‌های قبل انجام و بهره‌براری می‌شد و کار باید در زمان خودش انجام گرفت.

رئیس‌جمهور گفت: ۸ سال به کارخانه قند یاسوج جفا شد در کنار این شرکت کارخانه آرد بود که گفتیم باید تا دو ماه دیگر وارد مدار شود لذا واحد‌های نیمه تمام و تعطیل راه اندازی شد واحد‌های دیگری نیز هست که باید راه اندازی شود ۵ هزار واحد به چرخه بازشته و تعدادی هم است که باید به چرخه بازگردانبم وقتی ۵ هزار واحد را توانستیم بقیه واحد‌ها را هم می‌توانیم به چرخه بازگردانیم.

تلاش برای رفع محرومیت
۱۴۰۲/۰۴/۲۷ - ۲۱:۱۸

وی افزود: در جواب کسانی که می‌گویند سفر استانی نداشته باشید ما ۶ روز هفته را در مرکز کار انجام می‌دهیم و باید وقتی برای استان‌ها بگذاریم کار در استان برای ما اولویت دارد و تحت تاثیر این حرف که چرا سفر استانی می‌روید قرار نمی‌گیریم و برای پیگیری مصوبات سفر حتما خواهیم آمد.

رئیس‌جمهور گفت: تلاش این است که با کار جهادی محرومیت‌ها را جبران کنیم حتما اعتبارات استان مورد توجه است باید کاری شود که اعتبارات جذب شود.

راه آهن ، فرودگاه و مسکن خبرنگاران
۱۴۰۲/۰۴/۲۷ - ۲۱:۱۶

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جذب سرمایه‌گذار مستلزم زیرساخت‌ها است، اما استان فاقد راه‌آهن است و پرواز‌های استان دو روز در هفته است، گفت: حداقل باید روزی یک پرواز برای مرکز کشور از اینجا داشته باشید و در کنار این پرواز برای مشهد و عتبات مانعی ندارد و لازم است شرکت‌های هواپیمایی روزی یک پرواز استان را پیگیری کنند و این موضوع را به وزیر راه هم انتقال خواهم داد.
رئیسی همچنین گفت: در خصوص پروازها باید روزی یک پرواز باشد پیگیری می‌شود دوست داریم دولت صادق الوعدی باشیم و شاهد و ناظر آن خود اصحاب رسانه هستند.
رئیسی در خصوص مسکن خبرنگاران گفت: تعاونی اصحاب رسانه تشکیل شود نسبت به مسئله مسکن مانند دیگر نیرو‌ها اگر تعامل داشته باشید خیلی راحت کار را انجام خواهیم داد تعاونی اصحاب رسانه را استاندار دنبال کند تا به نتیحه برسد

وی در خصوص نبود راه‌آهن در استان هم گفت: موضوع قطار بررسی می‌شود جزء برنامه‌های ما خواهد بود در خصوص اینکه در گذشته‌ها گفته شده ۶۰ سال طول می‌کشد تا راه‌آهن به اینجا برسد دور است و اینگونه نخواهد شد تا بتوانیم خبر خوش اتصال ریلی را به مردم خونگرم استان داشته باشیم.

ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن در یاسوج
۱۴۰۲/۰۴/۲۷ - ۲۱:۱۴

آیت الله رئیسی گفت: در جلسه شورای اداری در جمع‌بندی به مدیران گفتیم که این استان ظرفیت زیادی دارد و ساختن استان قبل از هر چیز به همت مدیران نیاز دارد باید کاری انجام دهند که در استان بیکاری وجود نداشته باشد و کاهش بیکاری داشته باشیم، اما این میزان باز هم قابل قبول نیست استانی که گردشگری و کشاورزی دارد نباید بیکار داشته باشد.

وی افزود: در موضوع مسکن و جهش مسکن نیز تاکید فراوانی شده است برای ساخت مسکن در انتخابات گفته بودم و یک موضوع انتخاباتی نبود، زیرا نیاز کشور و مردم به مسکن است مصوبه قانونی هم این را می‌گوید تا دچار مشکل نشویم اگر قبلی‌ها انجام می‌دادند الان دچار مشکل نبودیم اگر در آب و فاضلاب بیشتر کار می‌شد الان چنین مشکلاتی را نداشتیم.

رئیسی گفت: در شهرستان‌ها امکان در اختیار گذاشتن زمین بیش از مرکز استان است در یاسوج ۱۰ هزار واحد ساخته می‌شود تا در مرکز استان در جهش مسکن عقب ماندگی نداشته باشیم.

۲ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان مسئولیت اجتماعی وزارت نفت
۱۴۰۲/۰۴/۲۷ - ۱۷:۳۱

رئیس جمهور در خصوص مصوبات دور دوم سفر اظهار داشت: ساخت پالایشگاه، پترو پالایشگاه و پتروشیمی‌های جدید از اهم مصوبات دور دوم سفر است که هم ایجاد اشتغال می‌کند و هم باعث استفاده از ظرفیت‌های استان می‌شود.
وی ادامه داد: وزارت نفت موظف است که ۲ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان از درآمد‌های نفتی حاصل از فروش نفت این استان را به عنوان بخش مسئولیت‌های اجتماعی در خود استان در بخش‌های راه، آموزش و دیگر موارد هزینه کند.
آیت الله رئیسی گفت: تکمیل سریع سد تنگ سرخ، احداث سد سقاوه، احداث باند دوم جاده شیراز یاسوج، ایجاد ابل راه‌ها و توسعه آبرسانی وبرق رسانی از جمله مصوبات این سفر است.

سرانجام کارگران پس از پایان پروژه
۱۴۰۲/۰۴/۲۷ - ۱۶:۵۰

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت : که کارگران پروژه جاده پاتاوه به هدشت سوال کردند که پروژه تمام شد و شما افتتاح کردید حالا ما چه کنیم چرا که بیکاار می شویم ؟! در پتروشیمی گچساران هم همین سوال را داشتند که من آنجا گفتم و اینجا هم تاکید می کنم به مسئولان که در پروژه های جدیدی که شروع به کار می کنیم حتما از این کارگران استفاده شود .

وی با اشاهر به این نکته ترس از بیکاری پس از پایان پروژه می تواند باعث بی انگیزگی برای به پایان رسیدن کار و طولانی شدن ان شود ، ادامه داد : به همه مسئولین تاکید کرده ام که این کارگران باید بلافاصله پس از پایان یک پروژه به پروژه دیگری منتقل شوند .

رئیسی با اشاره به لزوم بکارگیری افراد متخصص شاغل در روند ساخت پروژه افزود : بومی گزینی باید مورد توجه در بکارگیری نیرو باشد اما این به این معنی نیست که از شهرهای همجوار استفاده نشود بلکه منظور استان های دورتر است مثلا برای بکارگیری در این استان وقتی نیروی متخصص وجود دارد نباید از تهران نیرو به کار گرفته شود .

مردم دغدغه آب شرب و کشاورزی نخواهند داشت
۱۴۰۲/۰۴/۲۷ - ۱۶:۲۷

رئیس‌جمهور گفت : یکی از برنامه های ما پیگیری مصوبات دور اول سفر بود که بخش ها حوزه آبرسانی بود که تکمیل سد چم شیر از جمله این اقدامات بود که با پیگیری کارشناسان ، شرکت ها ، وزارت نیرو ، مسئولین محلی و استاندار این مهم به سرانجام رسید و اگر نبود کار شبانه روزی این مهم انجام نمی شد همانگونه که این پروژه ه سال ها طول کشیده بود.

وی با اشاره به این نکته که کهگیلویه و بویراحمد مشکل تامین آب ندارد ، افزود : در حوزه آبرسانی برای اینکه مردم استان دغدغه آب شرب و کشاورزی را نداشته باشند سدهای دیگری هم ساخته خواهند شد و این نوید را می دهیم که مشکلی برای دسترسی به آب شُرب و کشاورزی نخواهند داشت .

ما از کارهای انجام شده گزارش می دهیم
۱۴۰۲/۰۴/۲۷ - ۱۶:۱۴

رئیسی بااشاره به بهره برداری از پتروشیمی گچساران گفت : این پروژه هم تولیدی، هم صنعتی و هم اشتغالزا است و ما دنبال جلوگیری از هدر رفتن گازهای مشعل هستیم که اکنون بخشی از این گازهای مشعل به عنوان مواد اولیه در پتروشیمی گچساران مورد استفاده قرار می گیرد.
وی با بیان این نکته که ما در دولت از کارهایی که انجام شده‌است گزارش می‌دهیم نه کارهایی که می‌خواهد بشود، افزود : در پتروشیمی گچساران ۱۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده و در کنار آن شاهد تولید ۱۷۵ مگاوات برق در چمشیر هستیم و آبرسانی به ۱۰۰ روستا را داشتیم.
رئیسی ادامه داد : در کنار بهره‌برداری از پتروشیمی، ۱۷۵ مگاوات برق هم در این شهرستان تولید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار