مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: ۶۵ واحد مسکونی به مناسبت هفته بهزیستی به خانوارهای تحت پوشش بهزیستی استان خوزستان واگذار شد.
کد خبر: ۱۱۱۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵ 19 July 2023

مهران کریمیان افزود: این واحدها با اعتباری افزون بر ۴۵۰ میلیارد ریال و میانگین ۱۰۰ مترمربع ویژه خانوارهای تک معلول، زنان سرپرست خانوار و خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول ساخته شدند.

وی ادامه داد: هزینه ساخت این واحدهای ارزان قیمت از محل تسهیلات قرض الحسنه بانکی و کمک‌های بلاعوض بهزیستی و مشارکت خانوارها تامین شده است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان بیان کرد: این واحدهای مسکونی در راستای برنامه‌های توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش ساخته شدند که تامین مسکن یکی از مصادیق آن است.

وی افزود: بهزیستی برای تامین مسکن مددجویان و خانوارهای دارای معلول برنامه‌های مختلفی دارد و در حال حاضر با مشارکت سازمان‌های متولی مسکن از جمله راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، خیرین مسکن ساز و موسسه‌های خیریه، تامین مسکن خانوارهای تحت پوشش را پیگیری می‌کند.

کریمیان گفت: ثبت یک هزار و ۶۰۰ مددجو در سامانه نهضت ملی مسکن در سال گذشته تایید شده و ۴۷۰ مورد ودیعه مسکن و ۵۰۰ مورد کمک هزینه ساخت مسکن به خانوارهای تحت پوشش پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ۷۶ طرح خوداشتغالی و کارفرمایی مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی نیز در خوزستان به بهره برداری رسیده که ۶۷ طرح به صورت خوداشتغالی و ۹ طرح کارفرمایی بوده‌اند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان بیان کرد: برای هر طرح حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی کم بهره پرداخت شده است.

وی افزود: این طرح‌ها در شهرستان‌های باوی، ایذه، اهواز، حمیدیه، دزفول، دشت آزادگان، رامشیر، هویزه ،رامهرمز، شوش، گتوند و شوشتر افتتاح شدند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار