دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای اولین بار مرکز رصد، برنامه ریزی و ارزیابی در این شورا راه اندازی شده و شورای عالی انقلاب فرهنگی ۴۵ رصدخانه علمی، فرهنگی و اجتماعی در کشور دارد.
کد خبر: ۱۱۱۵۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰ 20 July 2023

به گزارش تابناک مرکزی ،حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه روزپنجشنبه در نشست با فعالان جبهه مردمی انقلاب اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: در برخی دولت ها اعتقادی به حوزه فرهنگ وجود نداشت اما اکنون در این حوزه باید قدردان مسئولان باشیم.

وی افزود: در سطح استان اقدامات بزرگی از جمله "غدیریه در ایام عید غدیر" انجام شده که شاهد حضور جوانان در این اقدامات بوده ایم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اصلاح انقلابی ساختار فرهنگی ادامه داد: به دنبال اصلاح انقلابی ساختار فرهنگی، در تلاش هستیم شورای عالی انقلاب فرهنگی به یک قرارگاه تبدیل شود که در این راستا باید ارتباط وسیعی با جبهه مردمی ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: جبهه مردمی در حکمرانی دخالت دارد اما در تصدی گری فعالیتی انجام نمی دهد و برای این مهم میزهای تخصصی مختلف تعریف شده است.

وی اضافه کرد: تدوین سند راهبردی دانشگاه اسلامی، سند حوزه عفاف و حجاب، دفاعی امنیتی و نقشه جامع هوا و فضا و امنیت غذایی کشور از دیگر اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نظام راهبردی و سیاست حجاب و عفاف بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد اجرایی عفاف و حجاب در همه عرصه ها از جمله امنیتی انتظامی و فرهنگی و اجتماعی بر عهده وزارت کشور است.

خسروپناه خاطرنشان کرد: در حوزه علم و فناوری و هوش مصنوعی اقداماتی انجام شده است. در حال حاضر هوش مصنوعی غیر کوانتومی در کشور مطرح‌ است در صورتی که در سایر کشورها هوش مصنوعی کوانتومی در حال اجراست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار