با توجه به تقارن روز جمعه با عاشورای حسینی، روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز طی اطلاعیه‌ای از برگزاری نماز جمعه عاشورایی در شیراز خبر داد و عموم مردم را برای حضور در این مراسم معنوی دعوت کرد.
کد خبر: ۱۱۱۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵ 26 July 2023

تابناک فارس به نقل از ایکنا: با توجه به تقارن روز جمعه با عاشورای حسینی، روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَىٰذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ۚ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ، ای کسانی که ایمان آورده‌اید چون برای نماز جمعه ندا داده شد به سوی ذکر خدا بشتابید و داد و ستد را واگذارید. اگر بدانید این برای شما بهتر است». (سوره جمعه آیه ۹)

نماز جمعه، ميعادگاه عاشقان آگاهی است كه در مكتب ولايت، درس «اتحاد و همدلی و بصيرت» را آموخته‌اند تا همواره نگهبانانی بيدار و هوشيار برای انقلاب و دستاوردهای الهی آن باشند. نماز جمعه، تجلی حضور پرصلابت ملتي است كه جمعه هر هفته، در هر شهر و ديار، عطر و بوی معنويت را در دل‌ها منتشر می‌كند و جان‌ها را از زمزم بصيرت و معرفت ولايی سيراب می‌نمايد.

روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، ضمن عرض تسليت ايام سوگواری و عزاداری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش، با توجه به تقارن نماز جمعه این هفته با نماز ظهر عاشورا اعلام می‌دارد این مراسم عبادی سیاسی با عنوان «نماز جمعه عاشورایی» با حضور باشکوه هیئات مذهبی و عموم امت آگاه و هميشه در صحنه، به امامت آيت‌الله دژکام در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود لذا از عموم مردم ‌برای حضور مقتدرانه، آگاهانه و عاشقانه در ظهر عاشورای حسینی جهت برگزاری نماز جمعه در حرم مطهر دعوت به عمل می‌آید.

پوستر نماز جمعه عاشورایی در حرم شاهچراغ(ع)

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار