عمده کشت این زراعت پس از برداشت گندم، جو و کلزا بعنوان کشت دوم و همچنین جایگزین برای برنج با توجه کم آبی سال جاری در مناطق پایین دست شهرستان کشت شد که درآمد اقتصادی مطلوبی برای کشاورزان به همراه دارد.
کد خبر: ۱۱۱۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸ 28 July 2023
به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی میاندورود گفت: پیش بینی می شود 13 تن دانه روغنی کنجد در این شهرستان برداشت شود.

 

بر اساس این گزارش ، محمد باقر اسفندیاری با اشاره به کشت دانه روغنی کنجد در 18 هکتار اراضی زراعی شهرستان میاندورود، اظهار کرد: با متوسط عملکرد 700 کیلوگرم در هکتار پیش بینی می شود امسال 13 تن دانه کنجد در این شهرستان تولید شود.

 

وی بیان کرد: نیاز آبی کم و پر فروش بودن محصول از جمله مزایا و عامل اصلی انگیزه و ترغیب کشاورزان برای کشت کنجد است که با استفاده از دانش روز و بکارگیری مکانیزاسیون در کشاورزی، سود بیشتری نصیب کشاورزان می شود.

 

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود افزود: عمده کشت این زراعت پس از برداشت گندم، جو و کلزا بعنوان کشت دوم و همچنین جایگزین برای برنج با توجه کم آبی سال جاری در مناطق پایین دست شهرستان کشت شد که درآمد اقتصادی مطلوبی برای کشاورزان به همراه دارد.

 

وی تصریح کرد: زراعت کنجد از لحاظ اقتصادی و تغذیه ای بسیار با اهمیت است چرا که این محصول، تولید روغن بسیار با ارزش و با کیفیتی را به همراه دارد و دانه‌های کنجد به ویژه دانه‌های سیاه، غنی از آهن بوده و استفاده از روغن دانه کنجد به عنوان تنها روغن خوراکی در کاهش فشار خون و گلوکز موثر است. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار