رئیس کمیته امداد امام (ره) شهرستان رامسر گفت: تعداد ۹۴ بیمار صعب‌العلاج با ۱۴ گروه و نوع بیماری و ۴ بیمار خاص در کمیته امداد شناسایی و ثبت شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۱۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶ 31 July 2023

به گزارش تابناک مازندران، عباس معصومی با تشریح خدمات کمیته امداد به بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: تعداد ۹۴ بیمار صعب‌العلاج با ۱۴ گروه و نوع بیماری و ۴ بیمار خاص در کمیته امداد شناسایی و ثبت شده‌اند.

 

حمایت کمیته امداد رامسر از ۹۸ بیمـار خاص و صعب‌العـلاج  

وی افزود: ۳۲‌نفر از بیماران صعب‌العلاج با درجه ناتوانی حاد و زمین‌گیر با پرداخت هزینه پرستاری، در منزل نگهداری می‌شوند.

رئیس کمیته امداد امام (ره) شهرستان رامسر گفت: در سال ۱۴۰۱مبلغ ۸۱میلیون و ۶۲۰هزار تومان از محل منابع دولتی و مردمی بابت هزینه‌های درمانی بیماران خاص و صعب‌العلاج و در سه ماهه اول سال جاری مبلغ ۲۷ میلیون تومان هزینه شد.

معصومی با بیان اینکه خدمات بیماران صعب‌العلاج و خاص با اولویت ارائه خدمات به صورت رایگان ارائه می‌شود، اظهار کرد: این خدمات در سرفصل‌های کلی خدمات پاراکلینیک، فرانشیز و مابه‌التفاوت خدمات بیمه‌ای، خدمات غیر تعهد بیمه پایه، دارو و تجهیزات، خدمات جانبی درمان و لوازم مصرفی دسته‌بندی می‌شود.

وی از پرداخت وام درمانی از محل اعتبارات صندوق امداد ولایت با محوریت بیماران خاص و صعب‌العلاج خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ از محل صندوق امداد ولایت حدود ۵۰میلیون تومان برای ۵نفر از بیماران خاص تحت عنوان وام درمانی بهرمندشده اند.

رئیس کمیته امداد رامسر گفت: کمک هزینه خرید انواع تجهیزات درمانی کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن‌ساز، تجهیزات توانبخشی، اعضای مصنوعی، عصا، تشک، تخت و دندانپزشکی از دیگر خدمات کمیته امداد در حوزه بیماران خاص و صعب‌العلاج است.

خاطرنشان می شود: در شهرستان رامسر ۱۸۴۶ خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند و از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار