استاندار خوزستان گفت: بیش از یک هزار موکب همزمان با ایام اربعین حسینی ضمن استقرار در مرزهای شلمچه و چذابه، از زائران اباعبدالله الحسین(ع) پذیرایی می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۱۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹ 01 August 2023

علی اکبر حسینی محراب دوشنبه شب در نشست وزرای کشور ایران و عراق که با حضور استاندار بصره در محل منطقه آزاد اروند برگزار شد، افزود: امروز تمامی مشکلات مرزهای ایران با عراق بررسی و به طور قطع تلاش می‌شود کم و کاستی‌ها برطرف شوند.

وی با بیان اینکه زائران حسینی در ایام اربعین شعار "حسین یجمعنا" را ترسیم می‌کنند، اظهار داشت: تمام اقدامات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر اربعین حسینی در دستور کار است.

استاندار خوزستان با گرامیداشت شهدای مدافع حرم به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی، حمید تقوی و ابومهدی المهندس گفت: خوشبختانه به کمک دوستان عراقی ظرفیت‌های خوبی برای ایام اربعین فراهم شده و بخش‌های مردمی، مواکب زیادی را در بدو ورود مهمانان اباعبدالله الحسین (ع) فراهم خواهند کرد.

وی افزود: ظرفیت‌های راهبردی خوبی برای زوار حسینی در کل مسیر ایجاد شده و سعی می‌کنیم نقاط ضعف سال‌های قبل را برطرف کنیم.

حسینی محراب گفت: دیتا گذرنامه برای تردد سریع زوار در هر ۲ مرز شلمچه و چذابه فراهم شده همچنین اقدامات لازم درخصوص پارکینگ، نصب سایبان و مهپاش، برق‌رسانی و آبرسانی و دیگر امکانات انجام خواهد شد.

استاندار خوزستان به افزایش گیت‌های تردد زائران در مرز چذابه اشاره کرد و افزود: با توجه به گرمای بیش از حد، اقدامات لازم برای روان سازی زوار انجام و اتاق‌هایی برای استراحت آنها در نظر گرفته می‌شود.

وی ضمن تشکر از افرادی که در زمینه حمل و نقل زوار تلاش می‌کنند، ادامه داد: انتظار داریم ناوگان لازم به تعداد بالا برای تردد زائران از مرز فراهم شود.

حسینی‌محراب بیان کرد: با توجه به کمیت امکانات در مرز چذابه، امسال باید سرمایه‌گذاری بیشتری در این منطقه انجام شود؛ اتباع پاکستانی درخواست داشتند به جای ویزای دسته جمعی به آنها ویزای تک نفره داده شود که این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی از وزیر کشور عراق خواست برای انتقال کامیون‌های مواکب و رفع محدودیت موتور برق‌ها مساعدت لازم را انجام دهند.

استاندار خوزستان گفت: آمادگی آن را داریم که اتاق عملیات مشترکی بین طرفین ایرانی و عراقی در ۲ مرز شلمچه و چذابه داشته باشیم تا مشکلات به وجود آمده به سرعت برطرف شوند.

مرزهای شلمچه و چذابه در غرب خوزستان ۲ گذرگاه مهم‌ تردد زائران اربعین هستند.

حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع می‌شود و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می رسد.

۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ روز اربعین حسینی است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار