معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی گفت: پیش‌بینی می‌شود که بین ۲ تا ۴ درجه به دمای روزانه این استان افزوده شود.
کد خبر: ۱۱۱۷۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷ 01 August 2023

به گزارش تابناک لرستان به نقل از تسنیم، زینب اکبری در گفتگویی در خرم‌آباد با اشاره به وضعیت جوی پایدار در لرستان، اظهار داشت: افزایش پوشش ابر و سرعت وزش باد تا پایان هفته برای برخی از مناطق به‌ویژه نیمه شرقی در ساعات بعد از ظهر قابل پیش‌بینی است.

وی افزود: پدیده گردوغبار در برخی شهر‌های شرقی لرستان کاهش میدان دید افقی را به‌دنبال دارد و همچنین از امروز شاهد نفوذ هوای گرم به جو این استان خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان عنوان کرد: هوای گرم از سه‌شنبه تا روز شنبه هفته آینده در این استان ماندگار خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که به‌طور متوسط بین ۲ تا ۴ درجه به دمای روزانه افزوده شود.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی بیان کرد: مدیریت در مصرف بهینه آب و برق با توجه به گرمای هوا در روز‌های آینده و احتمال افزایش مصرف حامل‌های انرژی ضروری است.

اکبری بر اجتناب از تردد‌های غیرضروری در ساعات ظهر برای جلوگیری از گرمازدگی، خودداری از روشن کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها، آبیاری مزارع و باغات در ساعات اولیه صبح و اوایل شب تأکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار