استاندار خوزستان گفت: موضوع حمل و نقل از دغدغه های اصلی ما در موضوع پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی است.
کد خبر: ۱۱۱۷۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴ 02 August 2023

علی اکبر حسینی محراب ظهر امروز چهارشنبه در گردهمایی بزرگ مدیران مواکب اربعین حسینی مستقر در شهرک اربعین چذابه در جمع خبرنگاران بیان کرد: پیاده روی اربعین بزرگترین همایش مسالمت‌آمیز ثبت شده در کل تاریخ بشریت است. مأموریت اصلی اربعین در وهله اول وحدت و پس از آن پاسداشت این میراث معنوی و آئینی است و ما از اربعین حسینی مبارزه حق علیه باطل و تن ندادن به طاغوت را می‌آموزیم.

استاندار خوزستان اضافه کرد: انتهای مسیر اربعین باید به یاری امام زمان (عج) و پیروزی قدس ختم شود و مسلمانان دنیا را از ظلم و ستم رهایی بخشد و این همان جهت‌گیری اربعین ماست.

حسینی محراب تاکید کرد: پذیرایی از خیل عظیم زائران اربعین حسینی از جلوه‌های ویژه و ناب رویداد اربعین حسینی است و بیانگر شور و عشق موکب داران شریف به ساحت امام حسین (ع) و یاران باوفایش است.

وی افزود: موکب‌داران ما رزق خود را سخاوتمندانه در طبق اخلاص گذاشته و در راه پذیرایی از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) خدمت رسانی می‌کنند.

استاندار خوزستان ادامه داد: موکب‌داران با پذیرایی و خدمات ارزشمندی که می‌کنند، الگویی ماندگار برای جامعه و نسل‌های جدید هستند. اینکه موکب‌داران خاک پای زائران را طوطیای چشم خود می‌کنند، این الگوی دینی ماست. موکب‌داران ما در دشت آزادگان، بستان، کوت شیخ، کوت سعید، ابو حمیظه، اهواز، امیدیه، حمیدیه و اقصی نقاط استان هر یک با هم برای پذیرایی از زائران رقابت دارند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه خدمات موکب‌داران باید مستندسازی و در رسانه‌های عمومی به شکل شایسته ای منعکس شود، عنوان کرد: موکب‌داران ما اشخاصی کریم هستند و زائران با احترام و محبتی که دریافت می‌کنند، قلبشان تسخیر موکب داران می‌شود و این یک توفیق الهی است که برای ما مایه افتخار است.

حسینی محراب با بیان اینکه برای مراسم اربعین از سال گذشته تمهیدات خوبی اتخاذ شده است، تصریح کرد: بیش از ۲۰ نشست در خصوص اربعین برگزار شده است؛ دولت هم به خوبی وارد میدان شده است و موضوع تأمین بودجه‌های مورد نیاز برای برگزاری اربعین شامل مصوبات سفر ریاست جمهوری به خوزستان شده است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: موضوع حمل و نقل دغدغه اصلی ماست و از همه کسانی که با اقداماتی همچون پویش نذر حمل مسافر می‌کنند، تشکر می‌کنم. البته با رایزنی‌های صورت گرفته طرف عراقی در بخش حمل و نقل ریلی امکاناتی فراهم کرده است هرچند که میزان آن محدود است. مسئولان نیز مراقبت کنند تا قیمت‌های حمل و نقل افزایش نداشته باشد.

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار