مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: وقوع جریانات جنوبی از فردا تا روز دوشنبه هفته آینده سبب افزایش رطوبت و شرجی در مناطق ساحلی، جنوب شرقی و تا حدودی مرکز استان خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۱۸۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴ 04 August 2023

به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان، محمد سبزه زاری روز جمعه بیان کرد: طی فردا و پس فردا(بویژه فردا) وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان مورد انتظار است.

وی گفت: تا اواسط هفته آینده وزش باد در برخی ساعات در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی متوسط خواهد بود و احتمال وقوع غبار محلی در مناطق جنوب غربی و غربی وجود دارد و شمال خلیج فارس نیز تا اواخر وقت فردا مواج است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان ادامه داد: در شبانه روز گذشته اهواز با ۴۹.۹ و ایذه با ۲۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین وخنکترین نقاط استان گزارش شدند.

سبزه زاری گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته حداکثر دمای هوای اهواز به ۴۹.۹ و حداقل به ۲۹.۸ درجه سانتیگراد رسیده است.

صدور هشدار سطح نارنجی وقوع دمای بالاتر از ۴۹ درجه در خوزستان

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به دمای بالای ۴۹ درجه سانتیگراد در روز شنبه هفته آینده هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بنا به این اطلاعیه، طبق بررسی نقشه‌های پیش یابی، وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در مناطق جنوبی، غربی،مرکزی و شمالی استان در روز شنبه هفته آینده پیش بینی می‌شود.

وقوع دماهای ۴۸ درجه و بالاتر در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی نیز در روز یکشنبه هفته آینده پیش بینی می‌شود.

همچنین شاهد افزایش رطوبت و شرجی صبحگاهی و شامگاهی در مناطق ساحلی و جنوب شرقی استان تا روز دوشنبه هفته آینده خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، موج گرمای شدید در خوزستان ادارات و بانک‌های این استان را در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری تعطیل کرد.

طبق اعلام دانشگاه علوم‌ پزشکی اهواز یک کودک در خوزستان بر اثر گرمازدگی جان خود را از دست داده است.

منبع/ایرنا

برچسب ها: شرجی ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار