جلسه هماهنگی و هم اندیشی ارائه خدمات عام المنفعه (مسئولیت های اجتماعی) در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب صبح روز چهارشنبه مورخ 11 مرداد ماه 1402 برگزار گردید.
کد خبر: ۱۱۱۸۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶ 05 August 2023

به گزارش روابط عمومی مناطق نفتخیز جنوب در ابتدای این جلسه، مهندس صالح بیگی مشاور مدیرعامل در مسئولیت های اجتماعی این شرکت ، ضمن تشکر از تیم طراحی سامانه مسئولیت های اجتماعی اذعان داشت: در جهت ایجاد وحدت رویه برای مدیریت ها و شرکت های تابعه سامانه ی ورودی طراحی نموده ایم که درخواست ها از یک طریق وارد سازمان شوند و قابل پیگیری و گزارش گیری باشند. همچنین از این طریق روابط عمومی مناطق که عهده دار اطلاع رسانی و انتشار اخبار ستاد می باشد نیز در جریان همه خدمات قرار خواهد گرفت.
ایشان به اراده جدی برای ایجاد تمرکز و برنامه ریزی برای مدیریت دقیق تر و هماهنگ تر این حوزه اشاره کرد و از مدیران عامل و مدیران ستادی درخواست کرد با وحدت رویه و هماهنگی، همه ی فعالیت ها در  این سامانه تغذیه گردد و به مثابه ی یک تیم واحد و هماهنگ عمل گردد. 

مهندس دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در نشست فوق با بیان این نکته که ارائه خدمات به مردم شریفی که جنب  تاسیسات نفتی قرار دارند، از وظایف ماست خاطرنشان کرد: در این راستا باید به مسئولیت های اجتماعی خود عمل نماییم، لذا نیاز است با تشکیل کمیته های تخصصی، ایجاد همدلی و همگرایی بین واحدهای ستادی و شرکت های بهره بردار، وحدت رویه، تنظیم و تغییر قوانین با واقعیت  های میدانی و ایجاد گفتمان های نو به این نیازها پاسخ گوییم. ایشان افزود که هدف ما تقویت روال خدمت رسانی موجود است و سعی می کنیم که در جهت پیشرفت کار نیز مباحثه و هم اندیشی کنیم.

وی گفت: ما در موضوع نفت و مردم باید یک نقشه راهی در رسیدن به اهداف بلند پی ریزی کنیم و  نقش آفرینی همه جانبه داشته باشیم. پس باید نقشه راهمان دقیق تر و منسجم تر باشد. مسئولیت های اجتماعی نیاز به هوشمندی همه جانبه دارد و این خیلی مهم است. نیازمندی هایی که به طرف ما می آید باید غربالگری بشود،که نیازمند هوشمندسازی سامانه هاست.

ایشان در ادامه سخنان خود افزود: باید کمیته های CSR در شرکت های تابعه و ستاد تشکیل شود تا بتوانیم در بحث های مسئولیت های اجتماعی هوشمندانه تر عمل کنیم و پیش از دریافت درخواست ها، زیرساخت های مولدسازی و اشتغال زایی مورد نیاز ارزیابی شده باشد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خواستار ایجاد گفتمان های جدید در جریان مسئولیت های اجتماعی شد و در این زمینه خاطر نشان کرد: بحث های مهم بهینه مصرف کردن برق، آب و گاز و حتی سوخت ماشین را شکل بدهیم. 
مهندس دانشی در ادامه افزود: باید فرهنگ بنگاه داری اقتصادی را رواج دهیم و در همین زمینه می بایست مولدسازی صورت پذیرد تا از هدر رفت هزینه ها جلوگیری شود. ایشان پیشنهاد داد که می توانیم خوارک فکری و فرهنگی برای صدا و سیما تهیه کنیم که از این طریق انتشار یابد.  این ها گفتمان های معرفتی است و میتواند در حوزه مسئولیت های اجتماعی قرار گیرد.

مهندس سعید آتشبار رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به ریشه یابی مسائل و مشکلات در مسیر خدمت رسانی پرداخت و دو عامل سخت افزاری و نرم افزاری را  بررسی نمود.
وی افزود در بحث سخت افزار، نبودن ساختار منسجم برای انجام امور و فقدان هماهنگی بین عوامل اجرایی، همچنین در زمینه نرم افزاری  به بومی نشدن نظام نامه ها و چهارچوب های اجرایی مسئولیت های اجتماعی اشاره کردند و تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب تعمداً از واژه توسعه استفاده نمی کنند و با توجه به بار معرفتی و تاریخی که این مفهوم با خود حمل می کند، بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تاکید می کنند.
وی خاطرنشان کرد مفاهیمی چون جوامع محلی، ذینفعان، مشتری و جوامع پیرامونی نسبتی با گفتمان انقلاب اسلامی و نوع نگرش رهبران نظام جمهوری اسلامی ندارد، زیرا که مردم، پیرامون نیستند و در متن اند. نوع تفکر سرمایه داری - که در عقبه ی تنظیم سیاست های کلان نظام در دهه های قبل حاکم گشت، - موجب شد ادبیات انقلاب اسلامی با تمام جذابیت، مردمی و پیشرو بودنش از نرم افزارهای اداره جامعه حذف شود، لذا باید با قرائت دقیق تری به بازسازی این نرم افزارها پرداخت.
رئیس روابط عمومی در ادامه به عنوان پیشنهاد افزود: باید عوامل اجرایی مسئولیت های اجتماعی آموزش‌های استاندارد را طی کرده تا کیفیت ارائه خدمات در سطحی بالاتر قرار گیرد و کارهای پژوهشی در این زمینه انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار