به گفته رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز استفاده از پیک نیک و نگهداری آن در خانه علت اصلی و مهم آتش سوزی منازل مسکونی در سطح این کلانشهر است.
کد خبر: ۱۱۱۹۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ 09 August 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۵۹ عملیات توسط آتش نشانی شیراز برای مهار آتش در واحدهای مسکونی یک تا سه طبقه انجام شده است که در سه ماهه نخست امسال برای کنترل آتش در این نوع واحدهای مسکونی ۱۷۸ عملیات انجام شده است.

هادی عیدی پور ادامه داد: در سال گذشته ۲۴۵ عملیات برای مهار آتش سوزی در واحدهای ۴ طبقه و بالاتر در سطح شهر شیراز انجام شده که این عملیات ها در سال جاری ۹۰ مورد بوده است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: براساس بررسی های صورت گرفته عامل اصلی آتش سوزی‌های منازل مسکونی شیراز در سال گذشته پیک نیک بوده است.

او اظهار کرد: استفاده از پیک نیک و یا نگهداری آن در خانه عامل اصلی آتش سوزی منازل مسکونی در این شهر طی سال گذشته بوده است.

وی دومین عامل آتش سوزی منازل مسکونی شیراز در سال گذشته را ناشی از الکتریسیته و اتصالات وسایل برقی دانست و گفت: عامل بعدی آتش سوزی های منازل مسکونی شیراز در سال گذشته آشپزی بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون آتش سوزی ناشی از اتصال برق در صدر آتش سوزی و حوادث منازل مسکونی شیراز قرار گرفته و بعد از آن پیک نیک علت بیشترین آتش سوزی ها است.

عیدی پور در ادامه عنوان کرد: آتش نشانان نباید دغدغه رفاهیات ،حقوق و دستمزد داشته باشند که باید این مهم به جد پیگیری شود که در دوره کنونی مدیریت سازمان آتش نشانی شیراز شفاف سازی امور، عدالت محوری و مشخص کردن مسیر ارتقاء شغلی بصورت شفاف در اولویت کار قرار دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۵۰ نیرو در آتش نشانی شیراز مشغول فعالیت هستند که ۸۰ نفر نیروی اداری و مابقی آتش نشان هستند که در بخش عملیات فعالیت می کنند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: ۱۳ نفر زن آتش نشان نیز در بخش عملیات سازمان آتش نشانی شیراز در سه شیفت خدمت می کنند.

وی ادامه داد: تا پایان سال جاری ۲۷۰ نفر نیروی جدید در سازمان آتش نشانی شیراز جذب خواهند شد و ۴۵ نفر از نیروهای این نهاد نیز امسال بازنشسته می شوند.


عیدی پور با بیان اینکه با جذب نیروهای جدید در آتش نشانی شیراز این ارگان خدمت رسان تا سال ۱۴۰۵ از لحاظ نیروی انسانی تامین خواهد بود،ادامه داد: براساس استانداردها ۳۲ ایستگاه آتش نشانی باید در شیراز وجود داشته باشد تا بتوان به ۸۵ درصد حوادث این شهر در کمتر از ۵ دقیقه نیرو اعزام کرد که در حال حاضر ۲۴ ایستگاه در این شهر وجود دارد.

وی به افتتاح ایستگاه آتش نشانی گویم طی ماه های اخیر اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این ایستگاه خدمات رسانی به مناطق شمال غرب شیراز با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: ایستگاه آتش نشانی بنی هاشمی، بلوار مدرس و صیاد شیرازی و ایستگاه هویزه واقع در بلوار طلایه در حال ساخت است و ایستگاه های شماره ۷، ۸ و ۱۰ شیراز نیز در حال بازسازی است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار