رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:
کد خبر: ۱۱۱۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲ 09 August 2023

تابناک/گیلان رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: نگاه مدیریتی استان از اقتصاد کشاورزی بیش از پیش حمایت می کند.

صالح محمدی در بازدید از دفتر تحریریه تابناک گیلان روز خبرنگار را به دست اندرکاران این رسانه تبریک گفت و با بیان اینکه ایسنا از خبرگزاری های دقیق، شفاف و سریع در انتشار اخبار است، اظهار کرد: ایسنا در پیشبرد اهداف نظام در بخش کشاورزی استان نقش موثری داشته و در ارتقای اطلاع رسانی و آموزش به کشاورزان گیلان کمک شایانی کرده است.

وی افزود: از کودکی در بخش زراعت برنج، باغداری مرکبات و همچنین در حوزه چای کمک خانواده بودم و در این بخش ها فعالیت می کردم. در دانشگاه نیز در رشته مهندسی کشاورزی در تولید نهال و گیاهان زینتی فعالیت هایی انجام دادم و همچنان در این زمینه فعالیت دارم.

محمدی بیان کرد: گیلان استانی کشاورزی است و ۵۰ درصد اقتصاد گیلان به این بخش اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل تغییرات اقلیمی و همچنین به وجود آمدن محدودیت های آبی، انرژی و نیروهای انسانی باید به گونه ای عمل کنیم که به تقویت محصولات کشاورزی دست یابیم، گفت: در بخش چای رتبه اول و در کیفیت برنج نیز رتبه اول را در کشور داریم. در خصوص زیتون نیز برند زیتون کشور از آن گیلان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اظهار کرد: در حوزه چای به دلیل تصمیمات اشتباهی که در گذشته گرفته شد بخشی از باغات چای را از دست دادیم اما خوشبختانه نگاه دولت سیزدهم به افزایش تولید این محصول است.

وی افزود: در بخش تولید برنج استان علیرغم تهدیدات با مدیریت مصرف آب توانستیم به ۱۱ درصد افزایش عملکرد دست یابیم. برای حمایت از محصولات نیز نکاتی را از نمایندگان خواستیم تا اقداماتی را در مجلس انجام دهند.

محمدی در خصوص زیتون نیز با بیان اینکه در تولید این محصول با افزایش ۳۰۰ درصد تولید زیتون مواجه هستیم، تصریح کرد : از تولید ۱۱ هزار تن محصول زیتون به ۳۵ هزار تن در سال گذشته دست یافتیم و امسال هم سال خوبی در باغات زیتون وجود دارد.

وی در پاسخ به خبرنگار تابناک درباره صنعت طیور گیلان گفت: گیلان شاخص ترین استان کشور در بحث زنجیره ارزش تولید است و ۷۵ درصد از فعالیت های طیور در گیلان زنجیره است یعنی تمام حلقه ها را خود دارد.

محمدی با بیان اینکه امروز از غذا به عنوان سلاح خاموش استفاده می شود، افزود: در بحث نهاده های صنعت طیور در کنجاله سویا و ذرت وابستگی به واردات داریم و با توجه به تحریم هایی که وجود دارد و جنگی که پیرامون کشور ما رخ داد، معادلات را بهم زد که بر کشور ما هم بی تاثیر نبود.

وی با بیان اینکه برای تامین نهاده از برای طیور از ظرفیت های داخل کشور برای کاشت سویا و روغن گیری از کنجاله اقداماتی انجام شده است و از سرمایه گذاران در این بخش به شدت استقبال می کنیم، خاطرنشان کرد: از ظرفیت های موجود استفاده خواهیم کرد تا خلاها را برطرف کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان درباره قیمت نان تصریح کرد: با نگاهی که در استان وجود دارد دستگاه ها هم پوشانی انجام خواهند داد، اجازه نخواهیم داد تولید کنندگان دچار مشکل شوند و در بحث نان تا به امروز تصمیم جدیدی گرفته نشده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار