رییس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام گفت:بهای تمام شده مرغ در ایلام از نظر قیمت باید نزدیک یا مشابه استان های همجوار باشد.
کد خبر: ۱۱۱۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶ 10 August 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ عموزاده در نشست مجازی با اصحاب رسانه اظهار داشت  اظهار داشت : بازار مرغ کشور ما از بازاهای جهانی و نوسانات اقتصادی بازارهای بین المللی تاثیر می گیرد چرا که تولید یک قطعه مرغ حاصل چرخه و زنجیره ای متوالی و وابسته بهم است.

وی  ادامه داد :  استان ایلام دارای ۳۸۴ واحد مرغداری است که ۷.۵ میلیون قطعه جوجه در هر دوره و سالانه ۳۰ میلیون قطعه جوجه در این واحدها، پرورش می یابد.

وی بیان داشت : طی پنج شب گذشته و با هدف حمایت از تولیدکنندگان، مازاد تولید مرغ ایلام به استان های خوزستان، کرمانشاه و تهران ارسال می شود.

عموزاده گفت :در تیرماه امسال با جوجه ریزی در ۹۴ واحد مرغداری استان یک میلیون و ۶۴۱ هزار قطعه و در مردادماه هم تاکنون یک میلیون قطعه مرغ تولید شده است و برنامه سازمان جهادکشاورزی تولید ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه مرغ با همکاری ۱۱۰ تا ۱۲۰ واحد مرغداری است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام خاطرنشان کرد:  تامین و ذخیره سازی ۲۰۰ تن گوشت قرمز و ۵۰۰ تن گوشت مرغ باهدف تنظیم بازار به عنوان ذخایر استراتژیک در دستور کار است.

وی ادامه داد : قیمت گندم خریداری شده بر اساس نرخ پارسال به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بود که با اعلام قیمت مصوب امسال یعنی به ازای هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان، مابه‌التفاوت مطالبات کشارزان به زودی پرداخت می شود.

 عموزاده بیان داشت :  ۷۰ درصد فایل های کشاورزان برای دریافت مابه‌التفاوت به بانک های عامل ارسال شده است.

وی اظهار داشت : در حال حاضر هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت نان در استان نداریم و افزایش قیمت خودسرانه نان در استان قابل پیگیری است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام تصریح کرد :  از مجموع ۳۳۶ هزار هکتار اراضی زراعی استان، برای ۱۱۷ هزار هکتار سیستم های نوین آبی اجرایی شده که از این مقدار ۹۸ هزار هکتار قابل استفاده و مابقی اراضی نیز منتظر افتتاح طرح سامانه گرمسیری است./ع

 

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار