معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه اقتصاد خراسان رضوی طی یک و سال نیم گذشته در همه زمینه‌ها رشد داشته است از افزایش ۳.۵ برابر سرمایه گذاری خارجی در استان طی سال ۱۴۰۱ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ 12 August 2023

به گزارش تابناک رضوی، ابوالفضل چمندی به عملکرد معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی طی یک و سال نیم گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین اقداماتی طی یک سال و نیم گذشته در استان خراسان رضوی ایجاد قرارگاه اقتصادی بود تا نظم اقتصادی حاکم شود.

وی ادامه داد: در حوزه عدد گذاری ها برای شاخص های اقتصادی مختلفی که در عرصه دستگاه های اجرایی است افق ها تعیین شد و الحمدلله محقق شد که نتیجه آن سبقت رشد اقتصادی استان از میانگین کشوری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: سال ۱۴۰۱ در احیای واحدهای راکد نیز 310 واحد غیرفعال در استان به چرخه تولید بازگشت و همچنین در رشد معادن 50 درصد رشد و خام فروشی را هم به کمتر از 2درصد رسانده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه صادرات نیز علی رغم اینکه بازار افغانستان تحت تاثیر اتفاقات منفی شده بود و بازار این کشور کشش برای خرید نداشت، اما توانستیم 1.4 درصد رشد صادراتی داشته باشیم.

چمندی افزود: در حوزه کشاورزی با توجه به خشکسالی ها پیش بینی می شد 100 هزار تن کاهش تولید و خرید تضمینی گندم داشته باشیم اما همانند سال قبل آن تولید داشتیم.

وی توضیح داد: در زمینه سرمایه گذاری خارجی در سال گذشته 3.5 برابر مدت مشابه رشد داشتیم. در سرمایه گذاری داخلی استان هم ۶۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع دیده شده بود که بیش از این یعنی ۷۰ همت محقق شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار