به مناسبت روز جهانی باستان شناسی؛
مسئول موزه باستان شناسی اردبیل با بیان این مطلب گفت: برای نخستین بار در ایران به مناسبت روز جهانی باستان شناسی، همایش یک روزه باستان شناسی با رویکرد مطالعات باستان شناختی استان اردبیل در دانشکده علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می شود.
کد خبر: ۱۱۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶ 14 October 2015
برای نخستین بار به مناسبت روز جهانی باستان شناسی، همایش یک روزه باستان شناسی، 25 مهرماه در محل دانشکده علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می شود.

به گزارش تابناک اردبیل، مسئول موزه باستان شناسی اردبیل با بیان این مطلب گفت: برای نخستین بار در ایران به مناسبت روز جهانی باستان شناسی، همایش یک روزه باستان شناسی با رویکرد مطالعات باستان شناختی استان اردبیل در دانشکده علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می شود.

میرروح الله محمدی اضافه کرد: اساتید و محققان برجسته باستان شناسی که در گذشته بررسی و کاوش های باستان شناختی در سایت های مختلف پیش از تاریخی، تاریخی و اسلامی استان اردبیل از جمله محوطه باستانی شهریئری با دارا بودن چندین دوره استقراری از نوسنگی تا اسلامی، گورستان عصر آهن خرم آباد شهرستان مشکین شهر، قلعه تاریخی بوینی یوغون شهرستان نیر و گورستان خانقاه گیلوان شهرستان خلخال داشته اند به ارائه آخرین نتایج تحقیقات و پژوهش های خود در این همایش خواهند پرداخت.

به گفته دبیر برگزاری همایش باستان شناسی؛ این همایش باستان شناسی ساعت 30/09 صبح روز شنبه 25 مهر ماه سال 94 در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مسئولان استانی و شهرستانی و باستان شناسان برجسته و پیش کسوت کشوری برپا خواهد شد.

گفتنی است؛ پژوهشگران، دانشجویان و تمام علاقمندان به فرهنگ و تمدن ایران می توانند به منظور استفاده از نتایج تحقیقات و پژوهش های باستان شناسی استان در این همایش یک روزه شرکت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار