رئیس اداره شیلات شهرستان میناب از برداشت 200 تن میگوی دریایی توسط 70 شناور فعال در شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰ 14 October 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان، خلیل حیدری رئیس اداره شیلات شهرستان میناب با اعلام این خبر گفت: بنا به گزارش پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و کمیته مدیریت صید شیلات استان هرمزگان از شروع فصل صید که از تاریخ 8 مهر ماه آغاز شده است تاکنون از مجموع 530 تن میگوی صید شده در استان سهم شهرستان میناب حدود 200 تن میگوی دریایی بوده است.
 
حیدری در ادامه افزود: گونه های سرتیز، موزی و ببری سبز از انواع محصولات صید شده می باشند که از صیدگاه های کوهستک تا تولای قشم توسط حدود 70 شناور که مجوز صید میگو را دریافت کرده اند و همچنان نیز در حال صید هستند گرفته شده اند.
 
وی در ادامه از برداشت میگوی های پرورشی در شهرستان خبر داد و اظهار داشت: کار برداشت میگوی پرورشی از اواخر تیرماه آغاز و تا اواخر دی ماه ادامه دارد که تا این لحظه حدود 800  تن میگو از مزارعی که لارو میگو را در دوره اول ذخیره سازی نموده اند برداشت شده است.
 
حیدری اضافه کرد: میگوی پرورشی استان هرمزگان از گونه وانامی که یک گونه غیربومی و وارداتی است کشت می شود، این نوع میگو بدلیل سازگاری با شرایط محیطی و آب و هوایی منطقه و مقاومت در برابر بیماری ها و سریع الرشد بودن برای کشت در این منطقه انتخاب شده است.
 
وی با بیان اینکه امسال سطح زیر کشت مزارع پرورشی شهرستان 1600 هکتار است عنوان داشت: پیش بینی می شود تا پایان سال فصل برداشت حدود 4هزار تا 4هزارو 500 تن میگوی پرورشی از مزارع تیاب شمالی و جنوبی شهرستان برداشت شود.
 
رئیس اداره شیلات میناب اظهار داشت: اختلافی که بین میگوی پرورشی و میگوی صید شده از دریا وجود دارد به ما این موضوع را می رساند که ذخایر دریایی در حال کم شدن است و این بدلیل آلودگی های نفتی، شرایط محیطی، برداشت بی رویه از دریا، صید های غیرمجاز آبزیان وخارج از فصل و غیره می باشد که در نتیجه با کم شدن این منابع ما باید به سمت پرورش ماهی و میگو برای تامین احتیاجات خود در آینده حرکت کنیم.
 
حیدری خاطر نشان کرد: خوشبختانه تاکنون استان هرمزگان منطقه عاری از بیماری شناخته شده است و از برنامه های آینده شیلات شهرستان در زمینه پرورش میگو توسعه آن برای افزایش کشت و افزایش برداشت در واحد سطح خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار