مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در ۵ ماه گذشته، ۵ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۹۳۴ قطعه مرغ زنده کشتاری در قالب ۳ هزار ۷۰۳ محموله، تحت نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴ 20 August 2023

به گزارش تابناک بوشهر؛ مهدی تنگستانی مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر با دارا بودن بیش از ۲۰۰ مرغداری از ابتدای سال تاکنون بر تولید و پرورش بیش از ۵ میلیون قطعه مرغ زنده کشتاری نظارت قرنطینه‌ای بهداشتی داشته است.

وی با بیان اینکه در ۵ ماه گذشته، ۵ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۹۳۴ قطعه مرغ زنده کشتاری در قالب ۳ هزار ۷۰۳ محموله، نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای انجام گرفت، افزود: برای جابجایی این محموله‌ها، گواهی حمل بهداشتی-قرنطینه‌ای به مقصد کشتارگاه‌های داخل و خارج استان پس از تأیید بهداشتی و سلامت از دامپزشک مرغداری، صادر شده و در کشتارگاه طیور پس از بازدید بهداشتی دامپزشک کشتارگاه از محموله ارسالی از مرغداری، اجازه کشتار داده شده است.

این مقام مسؤول ادامه داد: تمامی خودرو‌های حمل مرغ زنده از اداره کل دامپزشکی، کد بهداشتی حمل دارند و پس از تخلیه محموله مرغ، قفس‌ها و خودرو جهت بارگیری مجدد، شستشو و ضدعفونی می‌شوند.
منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار