مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: به مناسبت گرامی داشت هفته دولت در استان زنجان 68 طرح گاز رسانی در استان زنجان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰ 20 August 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از خبرگزاری فارس، رحیم سلیمانی نژاد، مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان امروز در نشست خبری ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت هفته دولت و اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت ۶۸ طرح گازرسانی مسکونی، صنعتی و تجاری و سایر موارد در استان زنجان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه، پروژه‌های گاز رسانی ویژه هفته دولت با صرف اعتباری بالغ بر ۳۲۱ میلیارد و ۷۷۱ میلیون تومان اعتبار اجرایی می‌شود، افزود: در هفته دولت گازرسانی به ۲۱ واحد صنعتی و تولیدی در استان با صرف اعتباری بیش از ۶ میلیارد و ۲۱۱ میلیون تومان آماده بهره‌برداری شده است.

وی در ادامه با تاکید بر فرهنگ سازی در مصرف بهینه انرژی و به ویژه گاز تصریح کرد: طبق آمار‌های موجود مصرف گاز در کشور ما ۲ و نیم برابر کشور‌های دیگر است که اگر فقط در مصرف نیم درصد صرفه جویی شود هیچ مشکلی در کشور در بحث گاز رسانی نخواهیم داشت.
سلیمانی نژاد تعداد کل مشترکان گاز طبیعی استان را ۳۹۵ هزار و ۸۸۷ مصرف کننده اعلام کرد و افزود: در بخش مشترکان خانگی شهری ۲۴۷ هزار و ۸۵۶ مصرف کننده و در بخش روستایی ۱۱۳ هزار و ۲۸ مصرف کننده متصل به شبکه گاز رسانی استان هستند.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: در حال حاضر تعداد مشترکان گاز استان در بخش تجاری ۳۲ هزار و ۵۳۸ مشترک و در بخش صنعتی نیز ۲ هزار و ۴۶۵ مشترک است که از نعمت سوخت پاک استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در راستای گازرسانی به مناطق محروم و کم برخوردار افزود: شرکت گاز استان زنجان گام‌های بلندی را برای گازرسانی به مناطق محروم و کم برخوردار برداشته است، به طوری که با اتمام عملیات اجرایی گازرسانی به روستا‌های در دست اجرا تا پایان سال‌جاری با رسیدن به شاخص گازرسانی به بیش از ۹۷ درصد جمعیت، در ردیف استان‌های سبز کشور قرار خواهد گرفت.
سلیمانی نژاد با اشاره به اینکه در حال حاظر ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر‌های استان ۱۰۰ درصد و در روستا‌های استان به بیش از ۹۴.۳ درصد رسیده است، خاطر نشان کرد: شرکت گاز استان زنجان در زمینه انتقال سوخت پاک به مناطق مختلف به خصوص روستا‌ها و شهرک‌های صنعتی در حال خدمات‌رسانی است.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان تعداد روستا‌های بهره‌مند استان زنجان از گاز طبیعی را ۷۱۲ روستا اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۹۴.۳ درصد از کل روستا‌های استان جزو روستا‌های برخوردار از گاز طبیعی هستند که ۱۰۰ هزار و ۳۷۳ خانوار روستایی را شامل می‌شود.
وی از افتتاح ۲۷ طرح گاز رسانی روستا‌های استان در هفته دولت خبر داد و افزود: این تعداد طرح با صرف هزینه ۸۷ میلیاردو ۴۳۵ میلیون تومان در راستای برخورداری یک هزارو ۸۰۷ خانوار از سوخت پاک اجرایی شده است.
سلیمانی نژاد افزود: طرح عملیات گاز رسانی به ۸ روستای استان زنجان نیز با براورد هزینه ۱۴ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان در هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار