کد خبر: ۱۱۲۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶ 22 August 2023
به گزارش تابناک مازندران ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:
امسال تولید گندم در مازندران ۷۴ درصد نسبت به ابتدای دولت سیزدهم رشد داشت و از ۶۷ هزار تن به ۱۱۸ هزار تن رسیده است.

بر اساس این گزارش حسن عنایتی‌کلیجی با بیان اینکه امسال ۱۰ میلیون تن گندم در کشور خریداری شد و به مرز خوداتکایی دست پیدا کردیم و در این راستا به دنبال پایداری تولید هستیم، گفت: کشاورزی از بخش‌های مهم و پیشران اقتصادی استان است که هم در تولید و هم در اشتغال نقش دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۸ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید شد، گفت: این میزان ۴۰۰ هزار تن بیشتر از ابتدای دولت سیزدهم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: محصولات مازندران قابل رقابت با سایر کشورهاست و در توسعه صادرات و ارزآوری نقش مهمی دارد.

عنایتی خاطرنشان کرد: امسال تولید گندم در مازندران ۷۴ درصد نسبت به ابتدای دولت سیزدهم رشد داشت و از ۶۷ هزار تن به ۱۱۸ هزار تن رسید.

وی با بیان اینکه الگوی کشت محصولات کشاورزی برای اولین بار در مازندران در دولت سیزدهم در سطح ۵۰۵ هزار هکتار ابلاغ و در کشت پاییزه و بهاره به اجرا گذاشته شد، ادامه داد: کشت سویا، پنبه و کنجد به عنوان کشت‌های جایگزین در استان در راستای برنامه الگوی کشت می‌باشد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه رفع تداخلات و سنددار کردن اراضی کشاورزی از ۴ درصد به ۴۷ درصد و به ۲۷۰ هزار هکتار رسید، اضافه کرد: ۲۷ هزار هکتار سند دار کردن اراضی کشاورزی را داشتیم که این اقدام در راستای تثبیت مالکیت بوده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی پرداخت شد که در سال گذشته به ۲۱ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و برای ۵ هزار و ۴۰۰ نفر شغل مستقیم ایجاد شد.

عنایتی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۹۰۶ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی مازندران پرداخت شد. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار