نائب رئیس اتحادیه کامیونداران کرج با بیان اینکه نرخ هر سرویس باربری با کارگر بین دو تا سه میلیون تومان است، گفت: اخذ مبالغ بالاتر از این رقم برای هر سرویس جابه‌جایی اثاثیه منزل غیر قانونی است.
کد خبر: ۱۱۲۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴ 23 August 2023

قیمت مصوب حمل اثاثیه منزل اعلام شد

به گزارش «تابناک البرز» محسن حسنی گفت: مبلغ باربری اثاثیه منزل بسته به نوع حمل و میزان اثاثیه منزل،  به ازاء هر سرویس با کارگر بین ۲ تا ۳ میلیون تومان‌ است. شهروندان مطلع باشند، دریافت بیش از این مبالغ توسط برابری‌ها، غیرقانونی است.

وی افزود: باربری اثاثیه منزل یکی از رسته‌های تحت پوشش این اتحادیه است که با شروع فصل جابه‌جایی بیشترین خدمات را به شهروندان می‌دهند، این درحالی است که   فعالیت باربری‌های غیرمجاز در سایت‌های اینترنتی و دریافت مبالغ بالا باعث سرازیر شدن شکایات مردمی به این اتحادیه می‌شود. در این زمینه اتحادیه نسبت به پیگیری موضوع و انتقال آن به مسئولین امر اقدام کرده است که امیدواریم اقدام موثری را در این رابطه انجام دهند.

حسنی با اشاره به‌ شروع و افزایش جابه‌جایی واحدهای مسکونی از خرداد تا اواسط مهرماه گفت: مردم برای جابه‌جایی اثاثیه خود به دلیل تبلیغات این باربری‌ها در سایت‌های اینترنتی و درج مبالغ پایین فریب خورده و با آنها تماس می‌گیرند. این باربری‌های فاقد مجوز وقتی پای کار می‌آیند، مبالغ خارج از عرفی را از شهروندان طلب می‌کنند. شهروندان هم به دلیل بی اطلاعی مبالغ را پرداخت و پس از آنکه متوجه نرخ مصوب و ضرر و زیان خود می‌شوند، برای شکایت به اتحادیه مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: شهروندان باید اسامی باربری‌های مجاز را بر اساس محل سکونت خود از سامانه ۱۱۸ و یا از این اتحادیه بخواهند. شرکت‌های باربری تحت نظارت این اتحادیه  هم باید در نظر داشته باشند چون مسئولیت جابه‌جایی اثاثیه مردم را به عهده دارند، باید کارگران و رانندگان امین و حتی آموزش دیده را به کار بگیرند و دریافت نرخ مصوب را رعایت کنند.

وی با اشاره مشکل تردد کامیونت تا شش تن اظهار کرد: طبق قانون تردد این خودروها در سطح شهر آزاد است، اما اخیرا شهرداری و سازمان پایانه و حمل بار و مسافر،  از تردد خودروهای بالاتر از نیسان که فاقد مجوز تردد صادره از سازمان پایانه‌ها هستند،  جلوگیری می‌کند. این موضوع باعث نارضایتی راننده‌ها شده، به طوری که اظهار می‌کنند چرا با وجود عضویت در اتحادیه، مدارک آنها ضبط شده و باید برای گرفتن مجوز تردد به سازمان پایانه‌ها مراجعه کنند. اگر تحت نظارت اتحادیه هستند چرا باید با پرداخت مبلغ ۲۰۰ هزارتومان در ماه از سازمان پایانه‌ها مجوز بگیرند. اگر نیاز به مجوز تردد این سازمان دارند چرا تحت نظارت اتحادیه ما هستند. این تداخل صنفی مشکلاتی را به وجود آورده که امیدواریم  مکاتبه این اتحادیه با پلیس راهور راهگشای آن باشد.

نائب رئیس اتحادیه کامیونداران افزود: شهروندان می‌توانند به جز تماس با سامانه ۱۸۸، اطلاعات باربری‌های مجاز را از طریق شماره تماس ۳۲۵۲۵۹۵۱  با توجه به محل سکونت خود از این اتحادیه بخواهند.

وی در پایان درخواست کرد برای  رفع مشکل کمبود سوخت کامیونداران،  مشکلات بیمه آنها و بسته بودن سایت بیمه از سوی متولیان امر، مساعدت بیشتری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار