مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: مانور ساعت صفر به منظور ارتقای آمادگی پاسخگویی به حوادث و سوانح احتمالی با حضور تیم‌های عملیاتی هلال احمر در فرودگاه زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳ 23 August 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از خبرگزاری فارس، حکمت اله هاشمی، مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مانور‌های عملیاتی منجر به ارتقا و رشد حداکثری نیرو‌های امدادی و عملیاتی در حوادث و وضعیت‌های اضطراری و پر خطر انجام می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان افزود: برگزاری مانور در فرودگاه زنجان هر دو سال یک بار با حضور امدادگران، نجاتگران و با به‌کارگیری یک فروند بالگرد امداد ونجات براساس سناریوی فرضی در فرودگاه با همکاری هلال‌احمر استان زنجان برگزار می‌شود.

وی گفت: این مانور فرضی با اهداف ارزیابی برنامه‌ها و شیوه‌های برخورد در وضعیت اضطراری مشخص شده، ارزیابی، رفع نقص احتمالی و همچنین فراهم کردن امکانات و تجهیزات امدادی، افزایش هماهنگی هلال‌احمر با دیگر ارگان‌ها و ارتقای توانایی، آمادگی نیرو‌های همه ارگان‌های درگیر در هنگام بحران برگزار شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: همکاری در امداد و نجات، جابه‌جایی و انتقال مصدومان و جان باختگان به مراکز درمانی و عوامل قضایی از اقدامات جمعیت هلال‌احمر در حوادث‌های طبیعی و غیر طبیعی از دیگر اهداف برگزاری این مانور محسوب می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان ادامه داد: مانور تمرین دو سالانه فرودگاه زنجان با حضور تیم‌های واکنش سریع، تیم آنست و تیم‌های امدادی و عملیاتی و بکارگیزی یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر استان زنجان به منظور شناسایی بهتر ابعاد حوادث و سوانح‌های احتمالی برگزار شد.

وی ادامه داد: در مانور فرضی نیرو‌های هلال‌احمر در کنار نیرو‌های امدادی آتش‌نشانی توسط یک فروند بالگرد هلال‌احمر عملیات اطفای حریق، انتقال مصدومان و امدادرسانی را انجام دادند.

گفتنی است، مانور تمرین دوسالانه فرودگاه با همکاری سایر ارگان‌های عضو مدیریت بحران استان در فرودگاه زنجان در راستای افزایش توان امدادی نیرو‌های عملیاتی و امدادهوایی هلال‌احمر استان زنجان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار