مشترکان خانگی کم مصرف برق، تابستان امسال ۱۳ میلیارد تومان پاداش گرفتند و در قبض برق آنان لحاظ شده است.
کد خبر: ۱۱۲۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹ 26 August 2023

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: این پاداش در قبض آن دسته از افرادی که از ابتدای خرداد تا اواخر مرداد ماه امسال از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ در مصرف برق صرفه جویی کردند، لحاظ شده است.

سیدمحمدرضا نوحی با اشاره به اینکه در تابستان امسال قطع برق مشترکان خانگی در دستور کار نبوده، افزود: در این مدت برای مشترکان پر مصرف نیز اخطار صادر و در نهایت جریمه نقدی شدند.

وی به برنامه قطع برق روزانه و هفتگی واحد‌های کشاورزی و صنایع کوچک و بزرگ نیز در تابستان اشاره و ادامه داد: در این مدت برق برخی از واحد‌های کشاورزی استان براساس برنامه از پیش تعیین شده روزانه از ساعت ۱۱ تا ۱۶ و برخی دیگر از واحد‌ها از ساعت ۱۳ تا ۱۸ به منظور کمک به تامین انرژی مورد نیاز سایر مصرف کنندگان قطع شده است.

سید محمدرضا نوحی گفت: مابقی ساعات مصرف برق کشاورزان به صورت رایگان برای آنان محاسبه شده است.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان افزود: همچنین براساس توافق نامه وزارت صمت و نیرو، جدول‌هایی تعیین شده که براساس آن از ۱۵ خرداد تا ۱۵ تیر ۴ هزار مگاوات صنایع بزرگ در مصرف برق به وزارت نیرو کمک کردند. 

وی گفت: بر این اساس از ۱۵ تیر تا ۱۵ مرداد نیز ۶ مگاوات و از ۱۵ مرداد تا ۱۵ شهریور ۴ مگاوات برنامه صنایع بزرگ برای کاهش مصرف بوده است .

نوحی ادامه داد: همچنین براساس برنامه ریزی‌ها مقرر شده، برق صنایع کوچک یک روز در هفته از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۳ قطع شود و از اواخر مرداد نیز این قطعی برق به دو روز (از ساعت ۱۲ تا ۱۸) افزایش یافت.

وی به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق اداره‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره و گفت: امسال برق تعدادی از واحد‌های اداری پر مصرف که نسبت به اخطار‌ها بی توجه بودند، قطع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :