مدیر جهاد کشاورزی فسا گفت: این شهرستان با ۵۸۸۶ هکتار کشت ذرت در سال زراعی جاری رتبه چهارم سطح زیر کشت این محصول را در استان فارس به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۱۲۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸ 27 August 2023

تابناک فارس  به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا، محمدصادق فانی گفت: از سطح زیر کشت ذرت در این شهرستان ۲۴۹۹ هکتار به کشت ذرت علوفه‌ای و ۳۳۸۷ هکتار به ذرت دانه‌ای اختصاص دارد.

به گفته او، عمده ارقام ذرت کشت شده در شهرستان فسا شامل ۷۰۳، ۷۰۴، سیمون و AS ۷۱ هست که از بهترین عملکرد تولیدی در اقلیم این شهرستان برخوردار است.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت کشت ذرت به عنوان یک منبع تامین علوفه و خوراک دام و همچنین ماده اولیه در صنایع غذایی از جمله کارخانه‌های روغن کشی، گفت: پیش بینی می‌شود از مزارع شهرستان فسا بالغ بر ۲۰۳ هزار تن ذرت علوفه‌ای و بیش از۲۲ هزار تن ذرت دانه‌ای برداشت شود.

فانی با اشاره به مصرف زیاد آب در مزارع ذرت و کمبود منابع آبی گفت: قریب به ۲۶۶۰ هکتار از مزارع ذرت در شهرستان فسا به صورت سیستم‌های نوین آبیاری قطره‌ای و بارانی آبیاری می‌شوند تا حداکثر بهره وری از نهاده‌های تولید به دست آید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا یادآور شد: کاشت ذرت در این شهرستان از اوایل خرداد ماه تا پایان مرداد ماه ادامه داشته است و پیش بینی می‌شود از آبان ماه کار برداشت مکانیزه مزارع ذرت با به کار گیری ۲۵ دستگاه کمباین آغاز شود.

فانی افزود: سالانه با طرح تغییر الگوی کشت و جایگزین کردن گیاهان کم آب برنظیر پنبه، گیاهان دارویی و کلزا از سطح زیرکشت این محصول کاسته می‌شود.

برچسب ها: کشت ، ذرت ، فسا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار