قباد شیوا گرافیست برجسته کشور در جشنواره نقاشی دیواری همدان مورد تجلیل قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶ 17 October 2015
قباد شیوا گرافیست برجسته کشور در جشنواره نقاشی دیواری همدان مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش تسنیم ؛در مراسم اختتامیه جشنواره نقاشی دیواری که توسط سازمان زیباسازی شهرداری همدان برگزار شده بود، قباد شیوا گرافیست برجسته کشور و اهل همدان مورد تجلیل قرار گرفت.

شیوا در این مراسم اظهار داشت: هر شهری دارای شخصیت خاص خود بوده و همدان نیز به عنوان شهر هفت دروازه دارای شخصیت خود است که مدیران باید در راستای معرفی هر چه بهتر آن برنامه داشته باشند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود مدیران، همدان را در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کنند، تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد تا کتابی برای معرفی همدان چاپ کرده و در اختیار مردم قرار گیرد تا همگان ارزش این شهر را بشناسند.

رئیس شورای شهر همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه ما ایرانیان متاسفانه نسبت به داشته‌های خود بی‌تفاوت بوده و در محل‌های دیگر گمشده‌های خود را جستجو می‌کنیم، اظهار داشت: وقتی زوایای فرهنگی ایران را بررسی می‌کنیم،نکاتی دیده می‌شود که به هیچ وجه در سایر فرهنگ‌ها دیده نشده است.

علی اکبر نظری تصریح کرد: کسانی که امروز مدعی فرهنگ هستند در زمانی که ایران دارای فرهنگ و تمدن غنی بود به صورت اولیه زندگی کرده و پس از آن بود که از ایران در زمینه فرهنگ تاثیر پذیرفتند.

وی با اشاره به اینکه یکی از هنرها برای ترسیم فخر و ارزش‌های ایران، نقاشی است، تصریح کرد: نخستین فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در شرق عالم و در ایران قرار داشته است.

نظری با طرح این سوال که چرا این فرهنگ را احیا نکرده و دنبال بیگانگان هستیم، عنوان کرد: برای احیا و معرفی این فرهنگ باید از طریق هنر وارد شد که نقاشی بهترین راه برای معرفی تمدن و فرهنگ ایرانی است.

رئیس شورای شهر همدان با اعلام اینکه هنر در ایران غریب مانده است، گفت: نیاز است تا دستگاه‌های مختلف در این زمینه تلاش کنند تا بتوان ضمن تقویت فرهنگ و تمدن ایرانی، بتوان آن را به جهانیان معرفی کرد.

به گزارش تسنیم، در پایان این مراسم از طرح‌های برگزیده در نخستین جشنواره نقاشی دیواری همدان تجلیل به عمل آمده و نفرات برتر نیز معرفی شدند، همچنین در این مراسم نقاشی سردار شهید همدانی که توسط آرزو کرمی هنرمند همدانی کشیده شده بود به مدیر باغ موزه دفاع مقدس همدان تقدیم شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار