با پایان یافتن نهضت جهادی توسعه فیبرنوری در استان مرکزی، ۹۰ درصد جمعیت استان از اینترنت پرسرعت برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱ 30 August 2023

به گزارش تابناک مرکزی؛فرزاد مخلص الائمه در آیین آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران (نجما) و بهره‌برداری از ۴۰۰ طرح مخابراتی در سطح استان مرکزی گفت:توسعه زیرساخت‌های ارتباطی زیربنای پیشرفت اقتصادی و حتی پیشرفت‌های فرهنگی و اجتماعی و مجموعه اقدامات و برنامه‌هایی که دولت سیزدهم در این زمینه آغاز کرده طیف متنوعی از برنامه‌ها را شکل می‌دهد.

وی با بیان اینکه، توسعه شبکه فیبرنوری به تنهایی زیرساخت برنامه‌های مختلفی است، عنوان کرد: دولت سهم قابل توجهی از درآمد خود ار طریق اپراتور همراه را به میزان هشت درصد، برای توسعه شبکه فیبرنوری در نظر گرفته است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: پیش‌بینی شده ۸۰ درصد خانواردها و ۱۰۰ درصد کسب و کارها تا پایان سال ۱۴۰۴ در کشور از خدمات بستر شبکه فیبرنوری با سرعت ۲۵ گیگابایت بر ثانبه استفاده کنند تا ایران در رده ۵۰ کشور اول سرعت دسترسی در شبکه جهانی اینترنت قرار گیرد.

ایشان اظهار کرد:یکی از بسترهای مهم توسعه زیرساختی کشور به‌ویژه شبکه ملی اطلاعات، توسعه فیبر نوری است که دولت کار جهادی گسترده‌ای را با کمک بخش غیردولتی دنبال می‌کند.

مخلص الائمه ادامه داد:استان مرکزی به جهت ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی، فرهنگی و موقعیت جغرافیایی ویژه، نیازمند توجه به توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی و حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی است که امیدواریم بتوانیم پیشران اقدامات حوزه فاوا در کشور باشیم.

مدیرعامل مخابرات ایران نیز در این مراسم گفت:استان مرکزی در راستای اجرای طرح نهضت فیبرنوری جزو استان‌های موفق است که اقدامات صورت گرفته جای تقدیر دارد و همکاری بین دستگاهی در این استان برای اجرای طرح نهضت توسعه فیبرنوری مشهود است.

 

گفتنی است با پایان یافتن نهضت جهادی توسعه فیبرنوری در استان مرکزی، ۹۰ درصد جمعیت استان از اینترنت پرسرعت برخوردار می‌شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار