معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: طرح‌های آبخیزداری با اعتباری حدود ۳ میلیارد تومان از محل مدیریت بحران شهرستان محلات در منطقه محلات و نیم‌ور برای مقابله با سیلاب انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳ 30 August 2023

به گزارش تابناک مرکزی،رضا عظیمی، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی درمراسم افتتاح این طرح اظهار کرد: طرح‌های آبخیزداری با اعتباری حدود ۳ میلیارد تومان از محل مدیریت بحران شهرستان محلات در منطقه محلات و نیم‌ور برای مقابله با سیلاب انجام شده است. دپوی نخاله‌های ساختمانی در این منطقه باعث ایجاد خطر برای ساکنان شهر در سیلاب سال گذشته شده بود.

وی ادامه داد: با مطالعه موقعیت جغرافیایی، این نقطه به عنوان محل مناسبی برای ایجاد این بند خاکی تشخیص داده شد. این بند با ارتفاع ۱۰ متر و حجم آبگیری ۱۵۳ هزار متر مکعب با اعتبار حدود یک میلیارد و نهصد میلیون تومانی اجرا شده است. مابقی اعتبار ۳ میلیارد تومانی صرف ایجاد چاله‌های فلسی در بالادست نیم‌ور به منظور ذخیره‌سازی نزولات جوی و مرمت پخش‌کننده‌های سیلاب و پاکسازی رسوبات آنها شده تا از حرکت روان‌‎آب‌ها به باقرآباد و جاده محلات، جلوگیری به عمل بیاید.

وی افزود: احداث دو مورد بند خاکی در بالادست شهرستان محلات در برنامه‌های این اداره قرار دارد و در سال جاری به اتمام خواهد رسید تا در صورت وقوع سیلاب، خسارتی به این شهر وارد نشود. حدود ۱۱۸ هزار متر مکعب خاکبرداری در این محل صورت گرفته است و حجم خاکریز آن ۱۸ هزار و ۲۰۰ متر مکعب است. این طرح موجب کنترل رسوب و فرسایش، مدیریت روان‌آب و تغذیه منابع زیرزمینی در این قسمت خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار